جمع‌آوری یک‌‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال زکات در شادگان

خورنا: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شادگان گفت: کمیته امداد این شهرستان با جمع آوری یک‌‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال زکات، ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه و پیشرفت شهرستان شادگان فراهم کرده است.

جلیل علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم همواره فریضه نماز و پرداخت زکات را به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول دین اسلام برشمرده و بر پرداخت آن برای کاهش فقر و گسترش روزی تأکید کرده است.

وی افزود: در چند سال اخیر جمع آوری زکات با همت روحانیت، همکاری بسیار خوب مسئولان و مردم با تشکیل ستاد جمع آوری زکات در شهرستان شادگان احیا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شادگان یادآور شد: ستاد جمع آوری زکات در شهرستان شادگان با بهره گیری از ظرفیت بسیار خوب روحانیت، برگزاری جلسات و نشست های متعدد، نصب تابلو و دیوار نویسی به منظور آگاه سازی بیش از پیش کشاورزان کار خود را با جدیت آغاز کرده است.

علیزاده تصریح کرد: زکات جمع آوری شده به منظور سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه در ساخت پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مساجد، وضوخانه، پل، غسالخانه، ساختمانهای مددجویی و زهکشی زمین های کشاورزی هزینه شده که این موضوع رضایت مردم را در برداشته و آنها را به پرداخت به موقع زکات تشویق کرده است.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که محصول آنها مشمول زکات واجب نمی‌شود نیز می‌توانند برای کاهش فقر و توسعه شهرها و روستاهای خود در این امر مقدس شرکت کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شادگان بیان کرد: باید در بین مردم تبیین شود که جامعه اسلامی با پرداخت زکات و ترویج امر الهی می‌تواند در رفع مشکلات نیازمندان، عمران و آبادانی مناطق محروم گام‌های مثبتی بردارد.

علیزاده در پایان ضمن تأکید بر تشویق افرادی که زکات پرداخت می‌کنند، بیان کرد: باید از تجربیات افرادی که زکات اموال خود را پرداخت می‌کنند، برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیشتر استفاده شود.