۸۴۰ میلیارد تومان سهم حمل و نقل ریلی خوزستان از فروش سهام فولاد

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از رقم ۸۴۰ میلیارد تومانی خوزستان به عنوان سهم حمل و نقل ریلی از محل فروش سهام فولاد خبر داد.

سید شکر خدا موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علی رغم کارهای خوبی که سال گذشته در کشور انجام شد، سهم حمل و نقل ما در کشور تنها پنج درصد است و این وضعیت واقعاً برای مجموعه راه و شهرسازی کشور تأسف بار است.

وی افزود: اسفندماه سال ۹۱ مصوبه دولت برای استان خوزستان از محل فروش سهام فولاد ۸۴۰ میلیارد تومان بود که تمام این اعتبار برای دو خطه شدن خطوط ریلی استان در نظر گرفته شده است. ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای مسیر ریلی اهواز ـ اندیمشک، ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای مسیر اهواز ـ خرمشهر، ۱۱۰ میلیارد تومان برای اهواز ـ بندر امام و ۳۸۰ میلیارد تومان نیز برای مسیر ریلی اهواز به درود است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث ریلی پیشرفت خوبی نداشتیم و باید در این زمینه بیشتر کار شود و در خوزستان شرایط بسیار سخت است چون خط راه آهن ما متعلق به بیش از ۷۰ سال پیش است. اگر در این خط برای رفتن از اهواز به تهران ۱۴ ساعت زمان لازم بود اکنون این زمان به دلیل فرسودگی بیشتر شده است و برای بهبود این وضعیت نیاز به یک عزم ملی و جهاد بزرگ است.

موسوی خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از حمل و نقل باری کشور در خوزستان انجام می شود و ما از یک سال و نیم پیش با همکاری نیروگاه خاتم الانبیاء پیگیر مصوبه ۸۴۰ میلیارد تومانی مصوبه دولت در سال ۹۱ شدیم تا بتوانیم وضعیت خطوط ریلی این استان را بهبود بخشیم. از مسئولین راه آهن می خواهم در ارتباط با نوسازی خطوط قدیمی چاره ای بیاندیشند زیرا این وضعیت در شأن مردم استان نیست و باید یک فکر اساسی کرد به ویژه اینکه پول را هم از محل فروش سهام فولاد در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: حدود ۵۰ سال است که از ایستگاه راه آهن استفاده می شود و بازسازی این ایستگاه با اعتباری حدود سه یا چهار میلیارد تومان بیشتر هزینه ندارد و باید به طور جدی پیگیری شود. ما به عنوان نمایندگان مردم اجازه نمی دهیم که حتی یک ریال از این پول در سایر استان ها هزینه شود و می خواهیم که با دو ریله کردن خطوط ریلی استان کیفیت حمل و نقل را در این خطوط ارتقاء دهیم چرا که اکنون این خطوط  در استان وضعیت نامناسبی دارند.