همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

شناور یک‌هزار تنی میکائیل در خرمشهر به آب انداخته شد

خورنا: شناور یک‌هزار تنی شرکت کشتی سازی شهید موسوی وابسته به وزارت دفاع همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در رودخانه کارون به آب انداخته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، مدیر شرکت کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر پیش از ظهر امروز در حاشیه به آب انداختن این شناور اظهار کرد: در حال حاضر صنایع کشتی سازی در کشور با قدرت هر چه تمامتر در حال انجام ماموریت‌های خود در تامین نیازهای ساخت شناور است.

وی افزود: صنایع کشتی سازی شهید موسوی نیز در سال‌های اخیر توانسته تعداد بیش از ۱۹ شناور یک‌هزار تنی را آماده و تحویل مشتریان خود بدهد.

محمدعلی اختلاط در ادامه خاطرنشان کرد: شناور یک‌هزار تنی با نام ثبت شده میکائیل دارای ۵۰ متر طول، ۱۵ متر عرض و ۳ متر آبخور است.این شناور دارای بیش از ۱۰ گره دریایی سرعت است. این شناور با ۱۵۰ اسب بخار قدرت می تواند ۵۰۰ تن سوخت، ۵۰۰ تن آب شیرین و ۲۹ کانتینر را جابجا کند.

مدیر شرکت کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر در خصوص چه میزان از مراحل ساخت این شناور توسط متخصصان داخلی انجام شده تصریح کرد: ۸۰ درصد از این شناور به دست توانمند متخصصان ایرانی در شرکت کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر ساخته شده است.

مدیر شرکت شهید موسوی خرمشهر گفت: با ساخت این شناور در خرمشهر ۲ و نیم میلیارد تومان صرفه جویی ارزی شده است.

وی ابرازامیدواری کرد در آینده نزدیک شناورهای دیگری نیز آماده و به آب انداخته شود.