۲ مدرسه در روستاهای شوش احداث شد

خورنا:دو مدرسه توسط گروه جهادی فتح المبین در بخش مرکزی شوش ساخته و توسط مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شهرستان شوش دانیال که به گفته نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، یکی از محروم‌ترین شهرستان‌هاست، امروز شاهد افتتاح دو مدرسه و یک حسینه در دو روستای علی جادر و فدیم واقع در بخش مرکزی این شهرستان بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شوش دانیال در این باره به خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: امیدوارم این امر خیر توسط سایر روستاهای مجاور نیز انجام شود.

سید محمد امام ضمن تشکر از اهدا کننده زمین‌های مدرسه و حسینه افزود: جاسم بیت عبدالله از خیرین این محل بود که دو قطعه زمین را برای احداث حسینیه و مدرسه اهدا کرد که امیدوارم فعالیت ایشان الگوی مناسبی در منطقه ایجاد کند.

وی توضیح داد: از اهالی روستا می‌خواهم که این فضای آموزشی را جزیی از ملک خود بدانند و از آنها به بهترین شکل حفاظت کنند.

*زمین می‌دهیم، مدرسه بدهید

رئیس اداره آموزش و پرورش شوش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه روستای علی جادر و فدیم دارای دو مدرسه نوساز شدند.

سید عباس سید نور افزود: معضل فضای مناسب آموزشی از مشکلات این روستاها بود و همیشه این نگرانی وجود داشت که مبادا سقف مدارس روی دانش آموزان خراب شود.

وی اظهار کرد: به همت خیرین مدرسه ساز حدود ۱۴ هزار متر اخیراً به آموزش و پرورش اهدا شد که بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در برگرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش یادآور شد: قرار است دو فضای آموزشی دیگری نیز در روستاهای شوش افتتاح شود.

سید نور ضمن ابراز امیدواری افزود: خوشبختانه بسیاری از اهالی روستاها از این امر خیر استقبال کردند و به طوری که در یکی از روستاها اهالی حاضر بودند زمین زراعی خود را برای فضای آموزشی فرزندانشان اهدا کنند.

*شوش، محروم‌ترین شهرستان

نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر افرادی بود که در مراسم افتتاح دو مدرسه و یک حسینیه حضور داشت.

سید راضی نوری در این باره گفت: محرومیت در سطح شهرستان زیاد است و برای رفع آن به مدیریت جهادی و عظیمی ملی نیاز است تا بتوانیم این بار سنگین را بلند کنیم.

نوری همچنین افزود: امیدوارم این حرکت مبدا خوبی برای سایر حرکات انسان دوستانه و خیر خواهانه در منطقه باشد.

وی گفت: اخیراً گروه‌های جهادی در سطح شهرستان تشکیل شده که امیدواریم اهالی روستاها به این گروه‌ها یاری دهند و این مشکلات حل نمی‌شوند مگر با همدلی همه اهالی این منطقه.

*ما را فراموش نکنید

دو مدرسه شهید علی خلیل و شهید نبی کولی در روستاهای علی جادر و فدیم از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش افتتاح شد. زمین این مدارس توسط اهالی روستا به آموزش و پرورش اهدا شد و توسط گروه جهادی فتح المبین ساخته شدند. همچنین یک حسینیه در روستای علی جادر نیز افتتاح شد. آموزش و پرورش شهرستان شوش تعهد داد که همه امکانات مورد نیاز این مدارس را برای سال تحصیلی جدید فراهم و مدارس را مجهز به لوازم مورد نیاز کند.

همزمان با افتتاح این دو مدرسه برخی از دهیاران روستاهای بخش مرکزی و شاوور نیز خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس آن مناطق شدند.