ثبات ایمان مردمانی زیر موشک‌باران / دزفول بر مقاومتت سر تعظیم فرود می‌آوریم

خورنا: دزفول قهرمان، ثبت یک‌روز برای این همه ایثار و مقاومت در تقویم تاریخ برای تو کافی نیست زیرا تو در سوم و چهارم خردادماه حماسه‌های بزرگی آفریدی.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در طول نبرد هشت ساله (دفاع مقدس) کشورمان هر شهر و دیاری برگی از برگ‌های تقویم این دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است که تجمیع این برگ‌ها باعث پیروزی غرورآفرین مردم سرافراز کشورمان گردید.

و اما سهم شهر من فراموش‌ناشدنی است. شهر من به یک شهر و دو جبهه و یک خاکریز معروف شده است، به بلد الصواریخ نام گرفته است. شهر مرا به مزارهای بدون سر و بدن‌های قطعه قطعه می‌شناسند.

شهر مرا به میهمان‌نوازی از رزمندگان می‌شناسند، یک تیپ، یک لشکر و یک شهر است. حتی شهر مرا گوینده رادیو عراق به خوبی می‌شناسد آنجایی که می‌گفت الف دزفول و هشداردهنده معذور است. شهر من شهر دلیران و فاتحان سایت ۴ و ۵ است، شهر تشیع شهیدانش در زیر بمباران و موشک باران است.

شهر من شهری است که از روز اول جنگ تمام اهالی آن درگیر این نبرد نابرابر شدند، شهری است که فرزندان غیورش قبل از دفاع مقدس در مرزها حضور داشتند. آوازه شهر من به سازمان ملل هم رسید آنجایی‌که رهبر معظم انقلاب (رئیس جمهور وقت) از مظلومیت دزفول گفت.

شهر من شهری است که وقتی در زیر آوارهای به‌جا مانده از موشکباران، پیکر دختری یا مادری را پیدا می‌کردند در چادر خود پیچیده بودند زیرا می‌خواستند به ما بگویند جانمان را دادیم تا ناموسمان حفظ شود. شهر من شهر رزمندگان سلحشور گردان‌های بلال، عمار، یاسر، شهداست. شهر من شهر پر کشیدن طفل‌های معصوم است.

شهر من شهری‌ست که رزمندگانش در جبهه امنیتشان بیشتر از حضور در شهرشان بود، شهریست که در تمام ابعاد دفاع مقدس کلکسیونش تکمیل شده است، که موشک ۱۲ متری در کوچه سه متری‌اش اصابت می‌کرد، شهر علما و مبارزان و مردمانی مومن و صبور همانند آیت‌الله قاضی دزفولی است.

شهر من با ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴ هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ جاویدالاثر است. شهر من شهری‌ست که ۱۷۶ موشک، ۴۸۹ بمب و راکت و ۵ هزار و ۸۲۱ انواع گلوله توپ به آن اصابت کرد، ۲ هزار و ۷۰۰ روز مقاومت و ۱۹ هزار واحد مسکونی و اداری از او تخریب شد، شهر من شهر پر کشیدن یک خانواده با هم است.

شهر من شهری‌ست که بعضی از منازل آن در طول جنگ سه بار بازسازی شد تا شهر تخلیه نشود. رزمندگان اسلام شهر مرا با سبزقبایش و رود زلال دز می‌شناسند و در یک جمله شهر من شهر مقاومت و ایثار و پایداری است.

این روزها شهر من دزفول با دو حادثه مهم در تاریخ مواجه شده است، روز سوم خرداد و روز چهارم خردادماه.

سوم خرداد از آن جهت برایمان مهم است که دزفول با چهار گردان بلال، عمار، یاسر و شهدا در تمام مراحل مختلف عملیات بیت المقدس و تا فتح خرمشهر با تمام توان جنگید و ۱۵۴ شهید گلگون کفن تقدیم کرد و روز چهارم خرداد که سند افتخار و هویت مردم این دیار مقاوم در هشت سال دفاع مقدس است.

دزفول قهرمان، ثبت یکروز برای اینهمه ایثار و مقاومت در تقویم تاریخ باری تو کافی نیست. تمام تاریخ دفاع مقدس از آن توست. از آن طفلان شیرخوار، نونهالان، نوجوانان و جوانان، شیرزنان و دلیرمردان و پیرمردان و ایثارگران توست.

دزفول قهرمان تو همچون نگینی می‌درخشی تو در دل ما عزیزی چه قدرت و را بدانند چه ندانند، دزفول قهرمان بمان و گواه مظلومیت ما باش.

سر تعظیم فرود می‌آوریم به اینهمه بزرگ منشی و ایثار مردم خونگرم و مقاوم شهرستان دزفول.