استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و هیئت علمی در تعالی کتابخانه‌های عمومی

خورنا: معاون سیاسی واجتماعی استاندار خوزستان، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و هیئت علمی در تعالی کتابخانه‌های عمومی را خواستار شد.

فرج‌الله خبیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی برای مسئولان استان نهادینه شده و همه ما در جایگاه خود برای ارتقای این فرهنگ تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که در گزارشات و اخبار مشاهده می‌شود به طور مستمر شاهد افتتاح کتابخانه در مناطق مختلف استان، شهرها، روستاها و مناطق محروم هستیم که این جای بسی خوشحالی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: باید تلاش کنیم در کتابخانه‌های عمومی پژوهشگر و محقق تربیت کنیم و با توجه به منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی این امر به راحتی امکانپذیر است که نیاز به یک همت جمعی دارد که با توجه به پیگیری‌های مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی که وظیفه تربیت نیروهای کتابخانه‌های عمومی را برعهده دارند بسیار لازم و ضروری است و ما همه در جایگاه خود از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد چرا که رشد و توسعه کتابخانه ها رشد و ارتقای فرهنگ را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت.

در این جلسه اساتید دانشگاه نظرات تخصصی و راهکارهای خود را در خصوص ارتقای کتابخانه‌های عمومی ارائه دادند و حمایت خود را از کتابخانه‌های عمومی اعلام کرده و از زحمات مدیر کل کتابخانه‌های عمومی در توسعه کمی، کیفی و محتوایی کتابخانه‌های عمومی تقدیر کردند.