لزوم استفاده از ظرفیت‌های عموم جامعه برای توسعه کتابخانه‌های عمومی

خورنا: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، استفاده از ظرفیت‌های عموم جامعه برای توسعه کتابخانه‌های عمومی را ضروری دانست.

محمدحسین ملک احمدی در حاشیه جلسه با اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و جمعی از مسئولان استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راه توسعه و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی باید از تمام ظرفیت‌های جامعه استفاده کرد و در این راه نیاز به کمک همه شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان ارشد استان داریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت عمومی جامعه از جمله استفاده از ظرفیت خیرین، علما، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی، فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، مسئولان اجرایی استان و به‌ویژه اساتید این رشته و متخصصین موضوعی بسیار لازم و ضروری است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: رویکرد ما استفاده از همه این ظرفیت‌هاست که خوشبختانه در استان خوزستان این همدلی و اتحاد و همراهی کاملا آشکار بوده که این فرصت بسیار مغتنمی برای کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان خوزستان با مدیریت خوب کتابخانه‌های عمومی استان اتحاد خوبی برای ارتقای فرهنگ مطالعه وجود دارد که جای بسی تشکر و قدردانی دارد و ما در این مدت حضور در نهاد شاهد رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم و اطلاع‌رسانی خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

ملک احمدی در ادامه گفت: تلاش ما بر این است که افق‌های تازه‌ای را در کتابخانه‌های عمومی باز کنیم و اعتقاد ما بر این است که در کنار تلاش برای کتابخوان کردن آحاد جامعه در سنین مختلف راهکارهایی را برای جذب کودکان به کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه آن تربیت نسل دانشمند که نسل بعد هستند، پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه ما به کمک اساتید دانشگاه که متخصصان موضوعی این رشته هستند و کتابداران مورد نیاز نهاد را تربیت می‌کنند، نیاز داریم که راهکارهای اجرایی و مفیدی را برای تربیت نسل‌های بعد در اختیار ما بگدارند.