بانوی رزمنده خرمشهری: خرمشهر را همانگونه که آزاد کردند آباد کنید

خورنا: بانوی رزمنده خرمشهری دوران دفاع مقدس گفت: امام خمینی پس از آزادی خرمشهر فرمودند که همانطور که برای آزادی خرمشهر جنگیدید برای آبادی آن کمر همت باید بست.

سکینه حورسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر ضمن تبریک به مناسبت سی و دومین سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان اظهار کرد: آن روز خرمشهر به اهتمام و غیرت رزمندگان آزاد شد ولی تلاشی برای آبادی آن صورت نگرفت.

وی خاطره روزهای فتح خرمشهر را بازگو کرد و در این خصوص ادامه داد: در آغاز عملیات بیت المقدس من در ماهشهر بودم و فرزندم چهار ماهه‌ام به علت بیماری در بیمارستان بستری بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: همسرم به سر و روی ژولیده و لباس‌های خاکی به بیمارستان و ساعاتی با ما بود، از آمدن او فهمیدم که برای خداحافظی آمده و عملیات مهمی در پیش است، زیرا رزمندگان کمتر از مسائل جبهه در دنیای بیرون از جنگ سخن می‌گفتند.

حورسی افزود: همسرم شب به جبهه برگشت و تا چند روز از وی بی‌خبر بودم، تا اینکه در روز سوم خرداد، در منزل خود، در آبادان و در منطقه بریم حضور داشتم، که از اوضاع متوجه شدم که خرمشهر آزاد شده و این خبر هنوز برایم تازگی دارد و به‌‌ همان اندازه مرا به وجد می‌آورد.

وی تاکید کرد: احساس شادی وصف ناشدنی آن روز ما را در بر گرفته بود، اما در عمق شادی‌های ما، غمی عجیب در دل‌های ما جای کرده بود و آن هم غیبت بزرگان و پیشکسوتان آتش و خون بود، که ان روز در کار ما نبودند، یاد محمد جهان آرا، عبدالرضا موسوی، و شهدای مقاومت ۴۵ روزه همواره در اذهان تمام رزمندگان خرمشهر نقش بسته است و ان عزیزان هیچگاه از خاطرمان محو نخواهند شد.

رزمنده و امداد گر مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: در این عملیات، همسر خواهرم، شهید اسماعیل خسروی به شهادت رسید، که فرزند وی ۱۰ روز پس از عروج وی به دنیا آمد و این غربت شهدای ما را اثبات می‌کند، که دین و وطن و مکتب خود را بر هر چیز دیگر ارجح می‌دانستند.

حورسی یاد آور شد: ابادان و خرمشهر، به همت رزمندگان جان بر کف ما و با تلاش و غیرتی مثال زدنی به دست دشمن نیفتاد و از لوس اجانب خارج شد، و آزادی این دو شهر موجی از شادی را در دل مردم و امام امت بر افروخت، اما فرمودند که همانگونه که برای آزادی خرمشهر جنگیدید، برای عمران و آبادی آن نیز باید تلاش و همت کنید، اما امروز مشاهده می‌کنیم که این دو شهر به حق خود نرسیده‌اند.

وی اضافه کرد: ما به امید آبادی خرمشهر مانده‌ایم، و امروز ناراحت و نگران این شهرها هستیم، همانطور که رزمندگان به ما شادی پیروزی بخشیدند، مسئولان نیز امروز وظیفه دارند شادی ناشی از آبادی را به مردم هدیه کنند.

رزمنده و امداد گر مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و دوران جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: خاطرات من و چند بانوی رزمنده دیگر، در کتابی به نام «شهر من در امان نیست» به چاپ رسیده است و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.