امام جمعه اندیمشک: فتح خرمشهر به واسطه بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی صورت گرفت

خورنا: امام جمعه اندیمشک گفت: فتح خرمشهر و سایر فتوحات نظام اسلامی به واسطه بهرمندی از ظرفیت‌های داخلی رزمندگان و نیروهای انقلاب صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر به دلیل تکیه بر ظرفیت‌های بعضاً مغفول و معطل مانده رزمندگان صورت پذیرفت و باید از عوامل این موفقیت بزرگ تاریخی برای آینده‌گان توشه‌ای وزین برگرفت.

وی با تاکید بر بیان معارف هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به خصوص نسل جوان تصریح کرد: شهید در جامعه شورآفرینی و هدایت‌گری می‌کند و برای فهم احیا بودن شهدا باید به توان تاثیرگذاری، معرفتی و علمی، معنوی، روحی و فرهنگی همه شهدا به ویژه سیدالشهدا و یاران شهیدش نگریسته شود.

خطیب نماز جمعه اندیمشک عنوان کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس ما هم از این احیا بودن و احیاگری برخوردارند و قطعاً شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نیز این گونه‌اند.

خدامی خاطرنشان کرد: نسل جوان و متعهد ما نویدبخش تشکیل تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن به این آرمان باید جوانان، مردم و مسئولان تلاش جهادی و عزم ملی را سرلوحه کارهای خویش قرار دهند.

وی افزود: ایستادگی ملت ایران در مقابل تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر، آمریکا را عصبانی کرده و بحث‌های مربوط به موضوعات هسته‌ای و حقوق بشر تنها بهانه آنان برای تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی برای عقب‌نشینی از این عقیده است.