امام جمعه شهر چمران: مذاکرات هسته‌ای اخیر هرچند بی‌نتیجه اما برای ایران عزتمندانه بود

خورنا: امام جمعه شهر شهید چمران ماهشهر گفت: هرچند مذاکرات هسته‌ای اخیر بدون نتیجه پایان یافت اما برای تیم مذاکره‌کننده ایران با عزت همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران که در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) اقامه شد، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، روزنامه‌ها و شبکه‌های صهیونیستی القا می‌کردند که این مذاکرات بی‌نتیجه به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: هرچند این دور از مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسید اما برای تیم مذاکره‌کننده ایران اسلامی عزت به همراه داشت.

خطیب جمعه شهر شهید چمران با بیان اینکه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق همه کشورهای دنیاست، تصریح کرد: امروز کشوری مدعی مبارزه با سلاح‌ هسته‌ای است که خود مجهز به آن و حتی از آن استفاده نیز کرده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه آمریکا با ایران هسته‌ای مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل و ترس آمریکا از ایران اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: آمریکا با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارد و انرژی هسته‌ای و دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم بهانه‌ای بیش نیست.

امام جمعه شهر شهید چمران در ادامه به مسئله کشور سوریه اشاره کرد و ادامه داد: قرار است موضوع سوریه در دادگاه بین‌المللی لاهه مطرح شود و احتمالاً در حال زمینه‌چینی برای حمله نظامی به این کشور اسلامی هستند.

هاشمی متذکر شد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار هر روز غائله‌ای را در جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی به وجود می‌آوردند و این نشان‌دهنده ترس، خشم، تخاصم و عداوت و دشمنی آنها با اسلام است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به سوم خردادماه سالروز حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر یک حادثه عادی نبود بلکه در واقع فتح‌الفتوحات بود.

خطیب جمعه شهر شهید چمران اظهار کرد:  به تعبیر مقام معظم رهبری فتح خرمشهر از دور یک واقعه تاریخی افتخارآمیز است اما از نزدیک و از درون چیزی شبیه معجزه است.

هاشمی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس تمام کفر در برابر نیروهای اسلام قرار گرفته بودند، خاطرنشان کرد: نتیجه این عملیات فتح خونین‌شهر بود که با دادن بیش از ۶ هزار شهید و به اسارت گرفتن ۱۲ هزار و به تعبیری دیگر ۲۰ هزار اسیر عراقی به دست آمد.

وی با بیان اینکه به برکت این فتح‌الفتوح امروز فتوحات فراوانی در عرصه‌های مختلف داریم، تصریح کرد: امروز در سرعت پیشرفت علمی دارای مقام نخست در دنیا هستیم و با سرعتی چند برابر کشورهای اروپایی به سمت قله‌‌های پیشرفت در حرکتیم.

امام جمعه شهر شهید چمران در پایان متذکر شد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، از مسئولان انتظار می‌رود با سعی، تلاش و مدیریت جهادی زمینه را برای فتوحات فرهنگی نیز آماده و فراهم کنند.