امام جمعه آبادان: فتح خرمشهر یکی از رویدادهای سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس بود

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: فتح خرمشهر یکی از رویدادهای مهم و سرنوشت ساز دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان اظهار کرد: فتح خرمشهر یکی از رویدادهای مهم و سرنوشت ساز دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقاومت مردم و رزمندگان و اتکا به خدای متعال رمز غلبه رزمندگان بر متجاوزان بود.

خطیب جمعه آبادان خاطرنشان کرد: دشمن بعثی با پشتوانه استکبار جهانی سعی داشت تا تاریخ و هویت خرمشهر را پس از اشغال تغییر دهد.

ابراهیمی‌پور مقاومت ۴۳ روزه مردم خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی را در تاریخ بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر قهرمان توسط رزمندگان اسلام باعث شد تا ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در منطقه معرفی شود.

وی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ گفت: این مذاکرات ماهیت زیاده خواهی غرب را برای مردم ایران و جهان نمایان ساخت.

خطیب جمعه آبادان افزود: موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و دشمنان انقلاب و اسلام با طرح این موضوع سعی دارند از رشد و پیشرفت علمی ایران جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در این مذاکرات به خوبی از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کرده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور در ادامه خطبه‌ها به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بالا رفتن سن ازدواج تهدیدی جدی برای کشور است.

وی در پایان خواستار کمک دولت برای اعطای وام ازدواج و حل مشکل مسکن جوانان شد و ادامه داد: خانواده‌ها و دولت باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.