سرگردانی اهالی بخش مرزی اروندکنار برای تهیه نان

خورنا: تعطیلی نانوایی های اروندکنار موجب کمبود نان در این بخش مرزی و سرگردانی شهروندان در روزهای اخیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان و صیادان اروندکنار بدلیل تعطیلی نانوایی ها با مشکل مواجه شده و برای تامین نان مورد نیاز در صف های طویل نانوایی ها به انتظار می نشینند.

صیادان با توجه به آغاز فصل صید ماهی صبور به نان بیشتری نیاز دارند ولی بدلیل مشکلاتی که در چند روز اخیر در خصوص میزان پخت، عرضه نان و ساعت فعالیت نانوایی ها بوجود آمده، نمی توانند نان مورد نیاز خود را تامین کنند.

یکی از شهروندان اروندکناری در این خصوص گفت: چند روز است که از محله ای به محله دیگر برای خرید چند قرص نان برای خانواده سرگردانم.

ˈ امیر خفایی ˈ افزود: قطعا اگر یکی از مسوولان در اروندکنار زندگی می کرد، مردم به این اندازه برای تهیه نان با مشکل مواجه نمی شدند.

یک زن خانه دار نیز با انتقاد از بی توجهی مسوولان به مشکل کمبود نان در اروندکنار اظهار داشت: برای تهیه نان بیش از دو ساعت در صف بودم.

ˈ سکینه نصاری ˈ افزود: خرید نان در روزهای قبل فقط ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت ولی امروز به سختی موفق به تهیه نان از نانوایی شدم.

یکی از صیادان اروندکنار نیز گفت: متاسفانه نظارتی بر کار نانوایی ها در بخش اروندکنار نیست و هر روز نانوایی ها به دلایل مختلف از جمله تمام شدن آرد اقدام به تعطیلی واحدهای خود می کنند.

ˈ جاسم حسنی ˈ خاطرنشان کرد: برای یک سفر هشت روزه دریایی باید نان مورد نیاز خود را یک جا خریداری کنم که در چند روز گذشته موفق به این کار نشده ام.

وی افزود: بیشتر نانوایی های اروندکنار تعطیل شده ولی کسی به این موضوع رسیدگی نمی کند.

وی گفت: مجبورم برای خرید نان مسافت ۴۵ کیلومتری اروندکنار تا آبادان را طی کنم.

بخشدار اروندکنار با اشاره به پیگیری حل این مشکل گفت: با توجه به شروع فصل صید ماهی تقاضای خرید نان توسط صیادان افزایش یافته است.

ˈعباس ساکیˈ افزود: متاسفانه نانوایان سهیمه نان مردم را به قیمت بالا به لنجداران می فروشند و این موضوع موجب می شود تا نانوایان بیش از سقف تعیین شده پخت نان در هر روز اقدام به پخت نان کنند.

وی اظهار داشت: سهمیه ویژه آرد برای نانوایان در نظر گرفته می شود تا مشکل کمبود نان در اروندکنار برطرف شود.

ساکی با انتقاد از عملکرد تعاونی های صیادی در اروندکنار افزود: متاسفانه این تعاونی ها برای تامین نیازهای صیادان اقدامی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ۹ نانوایی فعال در بخش اروندکنار فقط دو نانوایی در روزهای اخیر اقدام به پخت نان می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *