امام جمعه شهر چمران: تیم مذاکره کننده ایران مراقب دسیسه‌های استکبار باشد

خورنا: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات خود با گروه ۵+۱ مراقب دسیسه‌ها و توطئه‌های مستکبران به ویژه آمریکا و انگلیس باشد.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار داشت: با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ شاهد شانتاژ و لجن‌پراکنی شبکه‌های انگلیسی، آمریکایی و صهیونسیتی هستیم.

وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس بارها دشمنی و عداوت خود را با نظام و ملت ایران به اثبات رسانده‌اند و در راه ضربه زدن به انقلاب از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده‌اند.

خطیب جمعه شهر چمران ماهشهر متذکر شد: تیم مذاکره کننده ایران باید به شدت مراقب دسیسه‌ها و توطئه‌های استکبار به ویژه آمریکا و انگلیس باشد.

هاشمی در ادامه به ۲۴ اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فتوای آیت‌الله میرزاحسن شیرازی و لغو امتیاز تنباکو اشاره کرد و گفت: مرجعیت بارها نقش بی‌بدیل خود را در عرصه‌های بسیار حساس و سرنوشت‌ساز به اثبات رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران که توتون و تنباکو در اقتصاد کشور به نوعی نقش نفت امروز را بازی می‌کرد دولت سیاس و خبیث بریتانیا قصد استثمار منابع این کشور را داشت که با هوشیاری مرجعیت و فتوای میرزا حسن شیرازی و تبعیت بی‌چون و چرای مردم از مرجعیت نقشه‌های استکبار نقش بر آب شد.

امام جمعه شهر چمران ماهشهر ادامه داد: با صدور فتوای میرزای شیرازی حتی حرمسرای شاه و دربار قاجار نیز به تبعیت از مرجعیت اقدام به شکستن قلیان‌ها کردند و بزرگ‌ترین فروشنده توتون و تنباکوی آن روز بازار تهران نیز تمام سرمایه خود را در میان بازار به آتش کشید.

هاشمی خطاب به بازاریان و اصناف گفت: شما باید از این فرد که تمام سرمایه خود را برای دفاع از مرجعیت به آتش کشید درس گرفته و به بهانه‌های مختلف قیمت اجناس خود را افزایش ندهید.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: برخی بازاریان با آغاز این طرح به صورت غیر قانونی اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده‌اند که این موضوع هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی خلاف است.

خطیب جمعه شهر چمران ماهشهر متذکر شد: بر اساس قانون، اصناف و بازاریان باید تنها ۲۰ درصد بر قیمت خرید اجناس خود افزوده و به مردم بفروشند که این مسئله باید مورد توجه و رعایت کسبه بازار قرار بگیرد.