امام جمعه موقت خرمشهر: هیئت مذاکره کننده بداند نظر ملت ایران خواسته‌های رهبری است

خورنا: امام جمعه موقت خرمشهر به آغاز دور جدید مذاکرات اشاره کرد و گفت: همه دنیا بداند نظر همه ملت ایران خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام محمد عادل‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر به مناسبت‌های گذشته و پیش رو اشاره کرد و افزود: امروز ۲۶ اردیبهشت مصادف با روز نکبت است که در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی رژیم صهیونیست به رسمیت شناخته شد و به این علت این مناسبت روز نکبت خوانده می‌شود.

وی فلسفه ایجاد رژیم جعلی صهیونیسم را در میان کشورهای مسلمان به دو علت نسبت داد و تصریح کرد: ایجاد رژیم جعلی صهیونیسم به دو دلیل یکی طمع داشتن کشورهای استکبار به منابع و ذخایر زیرزمینی موجود در منطقه و دیگری به علت ضعف، زبونی، بی‌تفاوتی و خیانت برخی کشورهای مسلمان همجوار است.

امام جمعه موقت خرمشهر به بیداری اسلامی اشاره  کرد و گفت: تنها راه برای مقابله با این موضوع مقاومت و ایستادگی است و بیداری اسلامی مهمترین حرکت در این راستا است.

وی افزود: اگر چه برخی دست‌های پنهان تلاش دارند که تعمدا این حرکت را کند کرده با این حال این حرکت ادامه دارد و به هدف خواهد رسید.

عادل‌پور، بیست و هفتم  مصادف با روز ارتباطات و روابط عمومی را نیز تبریک گفت و افزود: روابط عمومی در هر ارگان بخش بسیار مهمی است و در هر ارگانی که با مردم در ارتباط هستند، باید این واحد فعال باشد.

وی روز شنبه را مصادف با مناسبت آغاز تحریم‌های امریکا علیه ملت ایران در سال ۵۹ خواند و ادامه داد: این تحریم‌ها ۳۴ سال است که آغاز شده و در آن زمان نه تاسیسات هسته ای وجود داشت و نه بحث تهدیدات هسته‌ای و این گواه این مدعاست که فناوری هسته‌ای ایران بهانه‌ای بیش نیست.

امام جمعه موقت خرمشهر هدف از تحریم‌ها را وابسته نگه داشتن ملت خواند و گفت: این اقدام استکبار فقط برای وابسته کردن و وابسته نگه داشتن ملت‌ها به خود است حتی اگر به قیمت قتل و عام میلیون‌ها نفر تمام شود.

وی راه چاره مقابله با تحریم‌ها را به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه شکست تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.

عادل‌پور، مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف را نیز یکی مناسبت‌های مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی بهره وری و بهینه سازی مصرف است که همه مردم و مسئولان دستگاه‌ها را ملزم به استفاده بهینه از داشته‌های خود می‌کند.

وی به بازدید فرمانده کل قوا از آخرین دستاوردهای سپاه پاسداران در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: فرمانده کل قوا در هفته‌ای که گذشت بازدیدی از آخرین دستاوردهای سپاه پاسداران داشته است که توانمندی نظامی ما در این نمایشگاه همه را به وجد واداشت.

امام جمعه موقت خرمشهر در فرمایشات رهبری به اهمیت ایشان به روند مذاکرات هم اشاره کرد و افزود: از دیگر بیانات رهبری این بود که نباید تحریم‌ها را به مذاکرات گره زد و مسئولان باید تحریم‌ها را به روش دیگر حل کنند.

وی ادامه داد: خواسته رهبری کاملا مشخص است، ایشان فرمودند به هیچ عنوان نباید از موقف به حق خود عقب نشینی کنیم و زیر بار حرف زور رویم.

عادل‌پور ضمن بیان این مطلب و اشاره به اینکه دور جدید و مهمی از مذاکرات آغاز شده و ما از هیئت ایرانی که در حال مذاکره هستند حمایت می‌کنیم افزود: هیئت مذاکره کننده و همه دنیا باید این مطلب را بدانند که موضع ما منویات رهبری است و آنها باید خواسته‌های مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند.

وی در پایان از همه معتکفین و مسئولان برگزاری مراسم اعتکاف برای برگزاری خوب این آیین عبادی تشکر کرد.