امام جمعه موقت اهواز: سکوت کشورهای غربی مقابل جنایات اسرائیل لکه ننگی بر دامان مدافعان حقوق بشر است

خورنا: امام جمعه موقت اهواز گفت: سکوت کشورهای غربی مقابل جنایت های رژیم غاصب اسرائیل درسرزمین های اشغال شده فلسطین لکه ننگی بر دامان کشورهای غربی، هم پیمانان آن ها و مدعیان حقوق بشر است.

 حجت الاسلام ˈسید ابوالحسن حسن زاده ˈدر خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با اشاره به ۲۶ اریبهشت سالروز اشغال سرزمین فلسطین افزود: مردم مظلوم فلسطین در سال های گذشته مقابل ظلم و ستم رژیم اسراییل مقاومت های بسیاری از خود نشان داده اند.

وی بیان کرد: درمقطعی مردم کشور فلسطین به سازش با رژیم اسرائیل روی آوردند اما خیلی زود به این نتیجه رسیدند که اسرائیل و هم پیمانان این کشور به عهد و پیمان خود وفادار نخواهند بود.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ۲۷ اردیبهشت سالروز ارتحال مرحوم آˈیت الله بهجتˈ گفت: مرحوم ˈآیت الله بهجتˈ دانشمندی عالی قدر و فقیه و عارفی ارزشمند بودند که همواره از وی به عنوان یکی از یاران صدیق امام خمینی (ره) نام برده می شود.

حجت الاسلام حسن زاده به روز ارتباطات اشاره کرد و افزود: روز ۲۷ اردیبهشت روز ارتباط و روابط عمومی نام گذاری شده که امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند که فعالیت های دستگاه های اجرایی باید به اطلاع مردم رسانده شود و وظیفه این اطلاع رسانی نیز بر عهده روابط عمومی های دستگاه ها است.

وی با اشاره به ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نیزگفت: خوزستان استانی غنی به لحاظ آثار باستانی و فرهنگی است و مسوولان امر باید به استفاده از ظرفیت های موجود آثار تاریخی و باستانی استان را به مردم کشور و جهان معرفی کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اول خرداد آغاز محاصره اقتصادی آمریکا بعد از اشغال لانه جاسوسی افزود: کشور آمریکا و برخی از هم پیمانان این کشور پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و دلسرد کردن مردم از نظام ،محاصره اقتصادی را از همان اولین روزهای انقلاب آغاز کردند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: در حالی که این کشور هیچ گاه نتوانست با این گونه اقدامات مردم ایران را نسبت به نظام دلسرد کند و هر روز به میزان علاقه مندی مردم به حکومت اسلامی افزوده شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد افزود: در این زمینه مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند؛تا پیش از انقلاب اعتکاف تنها در استان قم انجام می شد در حالی که اکنون این مراسم به صورت یک سنت پایدار در کشور با استقبال بی نظیر مردم به خصوص جوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به مسئله بیکاری جوانان گفت: هم اکنون مسئله بیکاری از مسایلی مانند تورم و گرانی مهمتر شده است زیرا در هر خانواده ای چند جوان در آستانه ازدواج وجود دارد که به دلیل نداشتن شغل قادر به تشکیل خانواده نیستند که دراین زمینه باید کاری اساسی و مثمر ثمر انجام شود.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص مذاکرات هسته ایران افزود: مذاکرات باید ادامه داشته باشد و همگی امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه برسد.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: کشور ایران هیچگاه به دنبال ساخت سلاح های اتمی نبوده بلکه دانشمندان ایرانی که برخی در راه رسیدن به علم استفاده از فناوری های هسته ای شهید شده اند همواره تلاش داشتند از این دانش استفاده سلح آمیز شود.

وی بیان کرد: علت اصلی دشمنی کشورهای غربی با ایران این است که مردم ما می خواهند مستقل و پایبند به اسلام و قرآن باشند و همین مسئله باعث دشمنی بیشتر کشور های غربی با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

امام جمعه موقت اهواز با قدردانی از ˈدکتر روحانیˈ ،رییس دولت یازدهم برای پیگیری مذاکرات هسته ای گفت: امروز آخرین روز از این دور مذاکرات است و خوشبختانه تاکنون تیم مذاکره کننده ایران از مواضع کشور که دست یابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای است کوتاه نیامده است.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: باید از دکتر روحانی تشکر کرد که بدون ترس از مواضع ایران در مقابل دشمنان دفاع کرده و دراین مذاکرات هیچگاه از موضع ضعف وارد نشده است.

وی افزود: مذاکرات هسته ای کار بسیار دشواری است زیرا دشمنان زیاده خواه هستند و ما نیز حاضر به کوتاه آمدن از حق و حقوق قانونی خود نیستیم و سختی مذاکرات نباید باعث شود که تیم مذاکره کننده ایران از مواضع کشو در بحث استفاده از فناوری های هسته ای عقب نشینی کند.