لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهر خرمشهر به طول پنج کیلومتر و ۲۰۰ متر در حال اجراست

خورنا: مدیرکل مطالعات و ساماندهی رودخانه های سازمان آب وبرق خوزستان گفت:پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهر خرمشهر به طول پنج کیلومتر و ۲۰۰ متر در حال اجراست.

گزارش ایرنا در روزجمعه به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، حاکی است ,ˈمسعود غیاثیˈ با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه کارون در محدوده خرمشهر در سه بازه انجام می شود گفت: تاکنون در مقطع پل جدید تا پل قدیم این شهر ۲۵۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام شده و پیش بینی می شود لایروبی این بازه تیرماه امسال به اتمام برسد.

وی افزود: پس از اتمام لایروبی این بازه، لایروبی رودخانه کارون از پل شناور تا پل قدیم و پس از آن لایروبی رودخانه از پل جدید تا دهانه آبراه اروندرود انجام خواهد شد.

غیاثی بیان کرد: حجم لایروبی در این پروژه یک میلیون متر مکعب پیش بینی شده و در صورت تامین اعتبار لازم و تامین زمین برای احداث حوضچه جدید حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۴ به اتمام می رسد.

مدیرکل مطالعات و ساماندهی رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان افزود: برای اجرای این پروژه درمجموع افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده که تاکنون ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های عمرانی هزینه شده است.

پاکسازی رودخانه کارون و حریم آن در محدوده شهر خرمشهر از مواد آتش زا و موانع ناشی از جنگ تحمیلی، زیباسازی سواحل، بازگرداندن صیادان و لنجداران محلی به منطقه و ایجاد اشتغال در اثر کشتیرانی و تعمیق رودخانه به منظور گذردهی سیلاب و جلوگیری از طغیان رودخانه از جمله مزایای اجرای این پروژه به شمار می آید.

پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهر خرمشهر، از جمله پروژه های سازمان آب و برق خوزستان است که شرکت مهندسین مشاور سازه پردازی ایران و شرکت بهره برداری تولید و انتقال آب جنوب شرق به ترتیب به عنوان دستگاه نظارت و پیمانکار در آن ایفای نقش می کنند.