سرشماری گوزن زرد پس از دوران زایمان انجام می‌شود

خورنا: معاون اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: سرشماری گوزن زرد ایرانی در سایت‌های حفاظت شده خوزستان پس از دوران سرشماری انجام خواهد شد.

عادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سایت‌های مختلف حفاظت شده استان خوزستان گوزن‌های زرد زیادی در شرایط آبستنی هستند و به این دلیل سرشماری در سایت‌های حفاظت شده پس از دوران وضع حمل انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در سایت حفاظت شده کرخه بیش از ۲۵ راس گوزن زرد ایرانی وجود دارد که برخی از این گوزن‌ها آبستن هستند.

معاون اداره کل محیط زیست خوزستان برای میزان آبستنی گوزن‌های زرد ایرانی در سایت‌های خوزستان گفت: قطعا تعداد آبستنی در سال‌جاری کمتر خواهد بود، زیرا در سال گذشته این حیوانات حساس، شرایط بسیار پر اضطرابی را پشت سر گذاشتند و این شرایط بر تعداد آبستنی این حیوان در خوزستان تاثیر مستقیم گذاشته است.

وی درباره شرایط نگهداری گوزن‌های زرد ایرانی در سایت‌های حفاظت شده خوزستان گفت: در سایت‌های کرخه در حال ساخت ساختمان قرنطینه هستیم و مشکل خاصی برای ساخت این مرکز وجود ندارد.

مولا افزود: یکی از مشکلات در این زمینه تامین اعتبار بود که از محل اعتبارات ملی و استانی این اعتبار تامین شده است و کار ساخت این مرکز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی ساخت قرنطینه را برای مبارزه با بیماری‌های این موجود بسیار ضروری دانست و گفت: پیمانکار انتخاب شده در این زمینه به سرعت در حال ساخت این مرکز است.