جشن مهارت خواندن قرآن و الفبا در ماهشهر برگزار شد

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندر ماهشهر از برگزاری جشن مهارت خواندن قرآن کریم و جشن الفبا در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم(ص) خبر داد.

رویا اسماعیلی صبح امروز در جشن مهارت خواندن قرآن و الفبا اظهار کرد: جشن شکرگزاری کسب مهارت توانایی خواندن قرآن کریم با حضور مسئولان شهرستان و با شرکت دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم(ص) بندر ماهشهر برگزار گردید.

وی با اشاره به نقش اساسی که قرآن در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان ایفا خواهد کرد گفت: هدف از اجرای این مراسم ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش آموزان بوده و آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم و ایجاد خاطره‌ای شیرین از کسب مهارت قرآن از دیگر اهداف برگزاری این جشن است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندر ماهشهر گفت: انس دانش‌آموزان با قرآن سبب خواهد شد تا تاثیرات تربیتی آموزه‌های دینی و قرآنی در دانش‌آموزان بروز کند و در پیشبرد اهداف آموزشی نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود:  این جشن باید به گونه‌ای تبیین شود که دانش آموزان به درک خوبی از قرآن برسند  و عمل به دستورات قرآن را در همین ابتدای دوران نوجوانی سرلوحه کار خود قرار داده و در زندگیشان هیچگاه از قرآن غافل نشوند.

اسماعیلی گفت: در جشن قرآن، دانش‌آموزان با اجرای سرود و روخوانی قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند و در این مراسم اساتید و مربیان در خصوص ارزش قرآن کریم در زندگی روزمره انسان و خواندن کتاب آسمانی برای دانش‌آموزان توضیحات لازم را ارائه دادند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم (ص) برگزاری جشن الفبا برای دانش‌آموزان بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر هدف از برگزاری جشن الفبا را ایجاد اشتیاق برای فراگیری علم عنوان کرد و گفت: هر ساله مدارس به‌دلیل کسب مهارت خواندن و نوشتن برای دانش‌آموزان جشن الفبا برگزار می‌کنند که هدف از برگزاری این جشن‌ها تبریک گفتن به دانش‌آموزان و و آموزگاران پایه اول است که با سختی به این مهم نائل آمدند و این جشن امسال در کتابخانه عمومی برای جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

وی افزود: این جشن می‌تواند ذهنیت خوبی در دانش‌آموز کلاس اولی نسبت به فراگیری علم و دانش ایجاد کند و همین زمینه را برای پیشرفت بیشتر دانش‌آموز فراهم می‌سازد.

اسماعیلی در پایان گفت: در این مراسم بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی کشورمان برنامه‌های چون: اجرای سرود الفبا، اجرای سرود سپاس پایه‌ اول، قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای مسابقه، اهدای جایزه به دانش‌آموزان و برش کیک جشن الفبا به اجرا در آمد.