مرمت و بهسازی پل دریهک هندیجان آغازشد

خورنا: رییس اداره راه و شهرسازی هندیجان از آغاز تعمیر پل دریهک ، پل مهم ارتباطی حمل عمده سنگ های معدنی خوزستان در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

حجت الله ابوعلی روز دوشنبه اظهار کرد: پل دریهک ارتباط بین بندر ماهشهر و معادن شن، ماسه و سنگ را برقرار و به عنوان راه میان بر در حمل انواع سنگ های معدنی عمل می کند.

وی افزود: این پل راه ارتباطی روستاهای هندیجان شمالی و هندیجان جنوبی را نیز برقرار می کند.

ابوعلی گفت: عملیات تعمیر پل دریهک شامل مرمت و بازسازی، سند بلاست و رنگ آمیزی اسکلت فلزی آن است که تا سه ماه آینده به اتمام می رسد.

وی اعتبار تعمیر پل را افزون بر ۸۰۰میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: پل دریهک از پل های بزرگ و مهم حوزه هندیجان است که متاسفانه به دلیل بارهای ترافیکی غیرمجاز و عبور کامیون و تریلرهای حامل مصالح که به ماهشهر تردد دارند دچار آسیب جدی شده است.

ابوعلی گفت: به دلیل نظارت نکردن بر تردد و میزان بار کامیون ها و تریلرها در این حوزه بیشتر مسیرهای حرکتی این پل دچار تخریب و آسیب های زیربنایی و روبنایی شده و خسارات هنگفتی به دنبال داشت.

وی بر استفاده از ابزارهای مناسب برای کنترل وضعیت موجود تاکید و اظهار کرد:با توجه به شرایط کنونی اعتبارات و بودجه عمرانی کشور نگهداری و حفظ این سرمایه ملی ضرورت دارد.