شهرهای جنوبی خوزستان درسالروز ولادت امام علی(ع)غرق درشادی وسرور است

خورنا: آبادان و دیگر شهرهای جنوبی خوزستان در سالروز خجسته میلاد فرخنده حضرت امام علی (ع) روز سه شنبه غرق در شادی و سرور است.
به همین مناسبت مردم موحد شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروندکنار، مینوشهر و دیگر بخش های تابعه با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های سبز و برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت حضرت علی(ع) را گرامی داشتند.

مردم شهرهای آبادان و خرمشهر از روزها قبل خود را برای برپایی و شرکت در آیین های ولادت حضرت امام علی(ع) آماده کرده و به استقبال این روز رفتند.

برنامه ریزی برای برگزاری شایسته جشن های ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و همچنین نظافت مساجد و حسینیه ها و هیات های مذهبی از جمله اقدامات انجام شده است.

بسیاری از مردم آبادان در روز ولادت حضرت علی(ع) به دیدار بزرگ ترها رفته و این روز را به یکدیگر تبریک می گویند.

مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آبادان با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه در شب گذشته و امروز این میلاد خجسته را جشن گرفتند.

خادمین مساجد و حسینیه ها نیز به چراغانی و آذین بندی مساجد و حسینه ها پرداختند.

بازار پخش شربت و شیرینی نذری نیز در روز ولادت حضرت امام علی (ع) بسیار داغ است و در بیشتر خیابان ها و محلات برپاست.

آیین های جشن، مولودی خوانی و سخنرانی در قدمگاه حضرت خضر نبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) و بقعه زیارتی سید عباس و سید محمد ابوتاوه آبادان از برنامه های گرامی داشت این روزدر شهرستان آبادان هستند.