امام جمعه دزفول خواستار تاسیس اداره شیلات در این شهرستان شد

خورنا: امام جمعه دزفول در آیین افتتاح نخستین مزرعه فوق متراکم پرورش ماهیان خاویاری استان خوزستان در دزفول بر تاسیس اداره شیلات در این شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلامˈ سیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ روز سه شنبه در سخنانی با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در زمینه پرورش و تولید ماهی بر تاسیس اداره مستقل شیلات در شهرستان دزفول تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با تاسیس اداره شیلات در شهرستان دزفول فعالیت های موجود در زمینه تولید و پرورش ماهی با انسجام و برنامه ریزی بهتری به ثمر رسیده و فرصت های شغلی بیشتری در این منطقه ایجاد می شود.

امام جمعه دزفول گفت: شهرستان دزفول از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی و نیز شیلات و پرورش ماهی به ویژه ماهیان خاویاری برخوردار است که با تاسیس اداره شیلات در این شهرستان و تهیه چشم انداز توسعه می توان از این ظرفیت در راستای اجرای طرح های پرورش ماهیان خاویاری برنامه ریزی کرد.

وی همچنین احداث نخستین مزرعه فوق متراکم پرورش ماهیان خاویاری استان خوزستان در شهرستان دزفول به همت ˈعبدالمجیدحنطوش زاده ˈ را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دانست و افزود:اجرای این طرح با بهره گیری حداکثری از حداقل منابع آب موجود گامی مهم در این راستا می باشد که باید مورد تشویق و حمایت قرار گیرد.

ˈطرح پرورش متراکم ماهیان خاویاری در سیستم مدار بسته ˈ با هدف بهره گیری حداکثری از منابع محدود آب با ظرفیت ۵۰ تن در دزفول به بهره برداری رسید.

در این طرح از منابع محدود آب زیر زمینی برای ایجاد یک سیستم چرخشی در تولید و پرورش ماهیان خاویاری استفاده شده است.

نخستین واحد پرورش ماهی خاویاری خوزستان آبان ماه سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر در دزفول به بهره برداری رسید.

شرایط جوی و دمای مناسب هوای دزفول شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده به طوریکه رشد و تولید این ماهی در دزفول دو برابر میانگین کشور است.