ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در رامهرمز تشکیل شد

خورنا: رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: به منظور جلوگیری از احتمال خطر بیماری هاری ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در رامهرمز تشکیل شد.

 عطاءالله شیرالی امروز اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز برخی مخاطرات برای مردم توسط سگ‌های ولگرد از جمله بیماری خطرناکی نظیر هاری، ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد با مسئولیت شهرداری رامهرمز در سطح شهر و توسط بخشداری‌ها در روستا‌ها تشکیل شد.وی ادامه داد‌: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان تیم بازرسی ویژه دکه‌های فلزی سطح شهر و حومه با مدیریت مرکز بهداشت و نمایندگان فرمانداری، شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی تشکیل شده و اقدام به بازدید از این اماکن خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: با توجه به فراوانی دارو‌ها و مکمل‌های غذایی ورزشی بازرسین این اداره از واحدهای صنفی عرضه کننده این گونه دارو‌ها و مکمل‌ها به طور مستمر در طول سال بازدید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهند کرد.

وی افزود: جامعه سالم در گرو سلامتی تک تک افراد جامعه است و این میسر نمی‌شود مگر با نظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، خصوصا نانوایی‌ها و رعایت بهداشت و جلوگیری از هرگونه آلودگی زیست محیطی، که علاوه بر نظارت بازرسان، مردم نیز باید ‌‌نهایت همکاری را با مراکز بهداشتی جهت حفظ امنیت بهداشتی محیط خود کنند.

شیرالی در پایان گفت: با توجه به گسترش سفره خانه‌های سنتی در سطح شهر و حومه، به مسئولان سفره خانه‌های سنتی فاقد مجوز و مشکل‌دار اخطاریه صادر خواهد شد و در صورت عدم تعطیلی جهت پلمپ واحد صنفی به اماکن نیروی انتظامی معرفی خواهند شد.