شرایط علمی و آموزشی خوزستان زیبنده مردم آن نیست

خورنا: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شرایط علمی و آموزشی خوزستان زیبنده مردم آن نیست به همین دلیل باید برای اعتلای آن بکوشیم.

محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته استان خوزستان در اهواز بیان کرد: امروز به دنبال یک ساختن هستیم و اینکه مدرسه چه پیامی برای جامعه دارد نه جامعه برای مدرسه. سطح فکری هیچ جامعه ای از سطح مدرسه خود آن جامعه بالاتر نخواهد بود.

تقی زاده با بیان اینکه هیچ تغییر و تحولی در هیچ جامعه ای به وجود نخواهد آمد مگر با تکامل رسیدن معلمان آن، افزود: امروز نیازمند به همان معلمان دیروز هستیم زیرا آنها آنقدر موثر بودند که هنوز صدای آهنگ زیبای قدمهای معلم بازنشسته در کلاس درس شنیده می شود.

وی اظهار کرد: ما نیازمند تجربه های معلمان بازنشسته هستیم که در این راستا درصدد بر آمدیم تا تعدادی از مشاوران بازنشسته از میان این معلمان را برای کسب تجربه از آنها برگزینیم که این امر با هدف تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت رایگان انجام می شود.

تقی زاده گفت: ما مدعی هستیم که ریشه انقلاب ما ریشه های فکری و فرهنگی دارد و استان ما از همه جهات جزو اولین ها بوده است. برای نمونه خوزستان دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه شرایط علمی و آموزشی خوزستان زیبنده مردم آن نیست، تصریح کرد: مجموعا ۹ میلیون بی سواد در کشور داریم که حدود ۷۰۰ هزار نفر آنها خوزستانی هستند. از این مقدار، یک و نیم میلیون نفر از جمله خانواده هایی هستند که در اختیار آموزش و پرورش هستند. یک ملت بی سواد هرگز نمی تواند تولید علم و فکر و اندیشه در سطح جهان داشته باشد. باید نهایت تلاشمان را برای خارج شدن از این وضعیت به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه علم متعلق به یک فرهنگ و آئین خاص نیست، گفت: در خصوص موضوع کتاب و کتابخوانی میانگین سرانه مطالعه در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار کم است و باید میزان آن را افزایش دهیم.

تقی زاده در خصوص مدارس دخترانه بیان کرد: معتقدیم در هر خانواده ای که یک دختر باسواد وجود داشته باشد نسبت به خانواده ای که دارای دختران بی سواد باشد از سطح فرهنگ  بالاتری برخوردارند.