مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان: هفته میراث فرهنگی در خوزستان بسیار متفاوت خواهد بود

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در سال‌جاری هفته میراث فرهنگی بسیار متفاوتی با سال‌های گذشته در استان برگزار خواهد شد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و برای این هفته برنامه‌های متعددی در بخش پژوهشی، مرمتی و… در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به شعاری که برای هفته میراث فرهنگی خوزستان انتخاب شده است گفت: در خوزستان شعار هفته میراث فرهنگی «میراث فرهنگی، گذشته مشترک» انتخاب شده است و برنامه‌ریزی‌ها حول این شعار عملی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه حفاظت از آثار تاریخی یکی از وظایف ذاتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، افزود: دخیل دانستن مردم در فرآیند حفاظت از آثار تاریخی یکی از مسائل مهمی است که در تلاش هستیم تا در خوزستان در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

حیدری با اشاره به برنامه‌های متعدد هفته میراث فرهنگی خوزستان گفت: به این منظور ستادی برای گرامیداشت این هفته در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تشکیل شده است و برنامه‌های اجرایی در این هفته را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: افتتاح خانه صنایع دستی اهواز، راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد مرمتی در سراسر استان و برگزاری مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه میراث فرهنگی در خوزستان از جمله برنامه‌هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسمات متعددی مانند دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با علما از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برنامه‌ریزی شده است.