عضو شورای شهر اندیمشک مطرح کرد:

انگیزه ای برای مبارزه با فساد در شهرداری اندیمشک دیده نمیشود

خورنا: حاج آقا باقری در نطق پیش از دستور خود در جلسه ی سی وششم شورای شهر نکاتی به شرح ذیل بیان کردند : نظر اینجانب باید به شهردار منتخب فرصت می دادیم تا خودش را اثبات کند و با تمام وجود از ایشان حمایت می کردیم اکنون بعد از حدود ۵ ماه مدیریت، می شود عملکرد ایشان را بررسی نمود .

بنده تشکر می کنم از زحمات چندین ماهه ی ایشان سلامت نفس و پایبندی به ارزش ها و استقبال از مهمانان نوروزی و راهیان نور و لکه گیری انجام شده قابل تقدیر است هرچند می توانست بهتر از این هم انجام شود.
اما انتقادهای بنده در ۱۴ بند به صورت اختصار تقدیم می گردد:

-ارتباط خاص با بعضی از اعضای شورا و رها نمودن سایر اعضاء لازم به ذکر است بعضی از اعضای شورابیش از حد در امورات دخالت می کنندو مسائل را طوری جلوه می دهند که همه ی امورات نتیجه عملکرد ایشان است و همه کاره ی شهر و شهرداری اند و در مقابل بعضی دیگر هیچگونه نظارتی ندارند که هر دو مذموم و مردود است.

۲-تعامل خاص و بی جا با بعضی افراد و مسئولین و عدم ارتباط با بعضی از مسئولین که به نظر می رسد تعامل با ایشان جهت پیشبرد مسائل و امورات از ضروریات می باشد.
۳-وابستگی به درآمدهای روزمره و عدم برنامه ریزی جهت درآمد پایدار البته در آمد روزانه شهرداری به چیزی حدود ۱۲ میلیون تومان رسیده تا جایی که ۲ حقوق یعنی اسفند و فروردین معوقه شدند این در حالی است که حداقل باید در آمد به روزی ۴۰ میلیون تومان برسد.
۴-عدم برنامه ریزی جهت هزینه کرد برای مثال چرا باید از مردم پول جدول کشی و آسفالت گرفته شود و حقوق پرداخت شود.

۵ ۵-عدم انجام امورات روزمره ی شهرداری به طور منظم ۵- ۱- فضای سبز ۵- ۲- زیرسازی و جدول کشی ۵- ۳- نظافت عمومی ( جمع آوری زباله و لایه روبی جداول ) اصلا مطلوب نیست.

۶ ۶-عدم مبارزه با فساد و بعضا اصلا انگیزه ای برای این مبارزه دیده نمی شود ( ممکن است دخالت بعضی از اعضای شوراء و یا مسئولین بهانه شود که به نظر حقیر توجیهی بیش نیست و الا اگر موردی هست باید سر میز شورا شفاف گفته شود).( با آقای………. برخوردی نشد که عوارض ۵ الی ۶ میلیون تومانی را ۲۷ میلیون برای……… نوشته البته بعد از اینکه ما دخالت نمودیم باز از این طرف افتادند و عوارض تغییر کاربری را از ایشان اخذ نکردند که بعدها بگویند باقری نگذاشت ، ۲۲ متر از ملک …………. را شهرداری لور برده و عوض این ملک را نمی دهد وقتی از شهردار آن منطقه پرسیدم پاسخش این بود که عوارض ۱۲ میلیون تومانی ایشان ۸ میلیون شده که ۴ میلیون تومان جهت بهای ۲۲ متر تخفیف گرفته تا جایی که ما می دانیم تخفیف ممنوع است اگر اسم این را تهاتر بگذاریم هم نیاز به مجوز شورا دارد و پیمانکار نیروی انسانی ۸ درصد از حقوق کارگر را کسر می کند آیا همین مبلغ به حساب بیمه واریز می شود راستی قرار بود فلان شخص که مسبب آسفالت پل و کوچه ی کنار فلکه جوان بود اخراج شود و …)

۷- ۷-بها دادن به بعضی از افراد معلوم الحال و رها کردن افراد سالم و بعضا بازی کردن با آبروی ایشان آیا استاد دانشگاه و کسی که سالها معاون شهردار بوده باید نیروی آرامستان شودچرا افراد سالم و کاردانی مثل پیل پا باید استعفا دهند.

۸ ۸-عدم پایبندی به توصیه های خیرخواهانه ی شورا

۹ ۹-چارت اداری بهم ریخته است و ساماندهی نیروی انسانی صورت نپذیرفت یک مدیر چند ماه فرصت نیاز دارد تا مجموعه ی تحت مدیریت خود را بشناسد و معاونین خود را انتخاب کند در مورد ساماندهی نیروی انسانی بعضی از افراد ماه هاست که رها شده اند هیچگونه خدمتی نمی کنند و موقع پرداخت حقوق اضافه کار هم دریافت می کنند.در ضمن برنامه ای جهت تعدیل نیروهای مازاد بر نیاز مشاهده نشده است.

__ ۱۰-عدم برنامه ریزی جهت انجام امورات ، شهرداری باید برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدتی جهت پیشبرد امورات و ارائه ی خدمت بهتر به مردم داشته باشد اما به نظر حقیر متأسفانه شهرداری اندیمشک دچار روزمرگی است.

۱۱ ۱۱-عدم مدیریت جهادی ، مدیریت جهادی یعنی از حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

لو ۱۲-لوایح بعضا غیر کارشناسی مبهم و ناپخته اند و پیگیری نمی شوند.

۱ ۱۳-عوارض قانونی اخذ نمی شود ارزش ملک درمناطقی مثل کوی نیرو و کوی ولایت ۲ الی ۳ برابر کوی لور است . این درحالی است که عوارض کوی لور چند برابر سایر مناطق است عوارض باید یکسان اخذ شود یا کوی لور زیاد می گیرد یا شهرداری مرکزی کم ، که بعید است باید بررسی شود.

_ ۱۴-در خیلی از موارد به جای اینکه شهرداری هزینه شود شورا هزینه می شود در مورد پارک بزرگ ، کافی شاپ ، پینت بال ، دانشگاه علمی کاربردی، پیمانکار شهرداری و … باید شهرداری پیگیری می کرد نه شورا …
با این وجود چنانچه تغییر و اصلاحی صورت نگیرد بنده حاضر نیستم هزینه شوم و قیامتم را نمی فروشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند بی تجربگی و بی سوادی در این ادبیات حاج اقا باقری موج میزند متاسفم براشهری که شورا ش این اندازه بیسواد،بی ثبات باشه و فقط دنبال جابجایی کارگران شهرداری باشه متاسفم