نماینده اندیمشک: بانک کشاورزی شرایط دریافت وام را آسان تر کند

خورنا : سردار دارایی نماینده ی مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در همایش مشتریان ویژه بانک کشاورزی استان خوزستان در تالار خورشید گفت: اگر ما در حوزه کشاورزی خودکفا شویم دیگر نیاز به صدور نفت نخواهیم داشت و آمریکایی ها نخواهند توانست ما را تحریم کنند.

وی افزود: علت عمده فشاری که از تحریم ها به کشور ما وارد می شود تک محصولی بودن اقتصاد ما و وابستگی به نفت است چنانکه اگر نفت را از اقتصاد حذف کنیم دیگر چیزی برای ما باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی در کشور ما این است که بخش های مختلف ما سیاسی اند و و در اندیمشک نیز جهاد کشاورزی یک ستاد انتخاباتی محض بود و اصولاً به دنبال کشاورزی نبود.

دارایی گفت: امروز کشاورز ما برای کاشت پیاز یا سیب زمینی به فال و استخاره متوسل می شود زیرا برنامه دقیقی برای بحث کشاورزی در کل کشور وجود نداردو بیشتر مسائل سیاسی دنبال می شود تا امور کشاورزی.

وی اضافه کرد: آنچه به عنوان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به کشاورزان تعلق می گرفت در اختیار آن گذارده نمی شد و در سالی که خشکسالی بود و کشاورزان ضرر کردند، پولی که برای خسارت دیدگان واریز شد به افراد سیاسی شهر داده و چیزی نصیب زیاندیدگان نشد.

عضو خانه ملت گفت: وام های کشاورزی می توانند بخش عظیمی از بیکاری منطقه را کاهش دهند به شرط آنکه شرایط دریافت آن هم آسانتر شود زیرا اگر وضع به همین صورت باشد تنها عده قلیلی خواهند توانست از وام کشاورزی استفاده کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز، طولانی شدن پاسخ نامه ها در ادارات ماست که افراد را از پیگیری درخواست خود پشیمان می کند به عنوان مثال آنقدر در کار شیلات چم گلک مانع تراشی کردند که طرحی که بنا بود با ۵۰ میلیارد تومان انجام شود امروز با ۱۵۰ میلیارد تومان هم تمام نمی شود.

سردار دارایی در پایان گفت: همانگونه که از بانک کشاورزی تقاضا داریم تسهیلات بهتر و آسانتری را در اختیار کشاورزان قرار دهد از کشاورزان عزیز هم تقاضا داریم معوقات خودشان را به موقع پرداخت کنند تا با افزایش اعتبارات شهرستان، خدمت بیشتری به کشاورزی شهرستان صورت گیرد.