مراسم اردیبهشت تئاتر در اهواز برگزار شد

خورنا: با هدف تجلیل از هنرمندان تئاتر اهوازی و گرامیداشت روز جهانی تئاتر مراسم اردیبهشت تئاتر ایران در این شهر برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه گذشته در تالار آفتاب شهرستان اهواز و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اهواز و ریاست انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برگزار شد، از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر اهواز تقدیر به عمل آمد.

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی اهواز که به تازگی تصدی این پست را عهده دار شده است، در این مراسم عنوان کرد: اقداماتی را برای ارتقاء تئاتر اهواز  و انجمن نمایش این شهر در نظر گرفته ایم که اولین قدم آن تبدیل کل مجموعه تئاتر انجمن نمایش و تالار آفتاب به مجموعه هنرهای نمایشی اهواز است که این امر با حمایت مدیریت ارشاد استان امکانپذیر خواهد بود.

مجتبی رستمی افزود: یکی دیگر از پیشنهاداتی که خواسته همه بچه های تئاتر اهواز است، سپردن مدیریت تالار آفتاب به خود بچه های تئاتر اهواز است که مطمئنا به خوبی از عهده مدیریت آن برخواهند آمد که اگر مدیریت فرهنگ و ارشاد اهواز و استان زمینه آن را فراهم کنند تلاش ما هم برای تبدیل این مجموعه به تئاتر شهر اهواز به ثمر خواهد نشست.

وی در ادامه حمایت کلیه پیشکسوتان، بزرگان و هنرمندان تئاتر اهواز را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به وجود فضاهای خالی بلااستفاده در اطراف تالار آفتاب امکان گسترش مکانی آن برای داشتن تئاتر شهر وجود دارد، حجت الاسلام سپهر مدیرکل ارشاد موافقت خود را اعلام کرده که انشاالله با موافقت آقای وصلتی ریاست ارشاد اهواز این امر قابل اجرا خواهد بود.

سرپرست انجمن هنرهای نمایش اهواز در ادامه از دیگر برنامه های در دست اقدام در راستای ساماندهی انجمن هنرهای نمایش اهواز خبر داد و گفت: اضافه شدن یک پلاتوی دیگر به فضای تمرین انجمن، تخصیص یک مکان در فضای بیرونی تالار به عنوان محل دائمی نمایش های خیابانی از جمله این اقدامات است.

رستمی همچنین از راه اندازی یک سامانه پیامکی به منظور اطلاع رسانی برای هنرمندان تئاتر اهواز خبر داد که در همین روز با ارسال تبریک روز جهانی تئاتر به هنرمندان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: وب سایتی نیز با نام « اهنا » به نام انجمن هنرهای نمایشی اهواز افتتاح شده که هنرمندان می توانند با مراجعه به آن اطلاعات به روز هنرمندان تئاتر اهواز را مشاهده کنند. همچنین از این پس با شماره گذاری صندلی ها در پلاتو و فروش بلیط در این وب سایت می توان نظم خاصی به اجراهای پلاتوها داد که همیشه به دلیل فضای کم آن و ازدحام مراجعه کنندگان با مشکل روبرو بودیم.

سرپرست انجمن هنرهای نمایش اهواز از هنرمندان و به خصوص کارگردانان اهوازی درخواست کرد از این به بعد رویکرد اجرای عموم را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و آن را جایگزین کار کردن فقط برای شرکت در جشنواره ها قرار دهند به طوری که از الان برای شش ماه دوم سال تقویم اجرای عموم ببندیم.

رستمی همچنین از ایجاد شورای نظارت در آینده ای نزدیک برای ارتقا کیفیت آثار نمایشی خبر داد و افزود: هدف این شورا رتبه بندی گروه های نمایشی بر اساس کیفیت آثار هر گروه و تولید آثار فاخر خواهد بود.

وی به راه اندازی کافی شاپ در لاوی تالار آفتاب، صدور کارت شناسایی برای اعضای گروه های نمایشی و بانک اطلاعاتی هنرمندان را از دیگر اقدامات در دست اجرای این انجمن اشاره کرد و وجود یک کارگاه دکور و آرشیو لباس و آکساسوار را از نیازهای بعدی انجمن هنرهای نمایشی اهواز دانست.

سرپرست انجمن هنرهای نمایش اهواز در پایان از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم انجمن را یاری کرده بودند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تجلیل از منوچهر بهارلویی و مصطفی عطایی دو پیشکسوت تئاتر استان و اهواز با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی، تقدیر از هنرمندانی که در طول سال ۹۲ برای استان و اهواز افتخار آفریدند، اهدا لوح به گروه های اجرایی سال گذشته، تقدیر از سرپرستان پیشین انجمن نمایش، پخش کلیپ و قرائت بیانیه روز جهانی تاتر رییس انجمن هنرهای نمایشی استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.