مسئولان موجبات آسایش معتکفان را فراهم کنند

خورنا: امام جمعه رامهرمز از ادارات خواست تا نهایت همکاری را در برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف و آرامش خاطر معتکفان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی با توجه به فرا رسیدن ایام پر فیض اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یک فرصت بسیار مناسب برای تزکیه نفس و سنت حسنه‌ای است که علاوه بر اینکه کمالات انسانی را ایجاد می‌کند، باعث نزدیک‌تر شدن به تکالیف الهی می‌گردد و تنفس تازه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اعتکاف نباید زمینه‌ای برای تحنس، رهبانیت و تحجر انسان گردد بلکه باید باعث تبیین و توسعه تفکر شیعی و دینی در دنیا شود.

امام جمعه رامهرمز تصریح کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است زیرا که انسان آمیزه‌ای از این دو است و نیازمند پرورش وجودی خود، که همیشه به دنبال سعادت و کمال بوده و راز و نیاز با خداوند زیباترین هنر آدمی است.

وی افزود: محل برگزاری اعتکاف در این شهرستان، مسجد جامع ویژه خواهران و مسجد امام خمینی(ره) و مسجد امام حسن مجتبی(ع) ویژه برادارن در نظر گرفته شده است که هم اکنون ثبت‌نام از معتکفان به صورت اینترنتی به عمل می‌آید.

موسوی در پایان از ادارات مسئول خواست تا نهایت همکاری را در برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف به عمل آورند تا معتکفان با آرامش خاطر بیشتری به این عبادت الهی بپردازند.