لزوم احداث پارک و بازارچه خوداشتغالی بانوان در خرمشهر

خورنا: مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان خواستار احداث پارک و بازارچه خوداشتغالی بانوان در خرمشهر به همت شهرداری و شورای اسلامی این شهر شد.

الهه موالی‌زاده در حاشیه جلسه اشتغال خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: اعتقادی به جداسازی زنان از چهارچوب خانواده ندارم و محور دخول من به این حوزه، تبرک واژه خانواده بوده است.

این مقام مسئول بر لزوم نگاه کلی برای اصلاح وضع اقتصادی خانواده تاکید کرد و افزود: ما باید به فکر رفع مشکلات خانواده باشیم و برای اشتغال تفکیک جنسیتی قائل نشویم.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: مطمئنا تا زمانی که به صورت تفکیک شده و تک تک عمل می‌کنیم نه قدرت کنترل داریم و نه کار ما تداوم خواهد داشت.

وی بر لزوم کار جمعی و منسجم تاکید کرد و گفت: تاکنون در بحث اشتغالزایی اشتباه عمل می‌کرده‌ایم و در واقع وابسته کردن جامعه به دریافت کمک نقدی نوعی گداپروریی و یک حرکت اشتباه است.

موالی‌زاده با بیان اینکه باید در عوض مسیر را به سمت فعال سازی تعاونی‌ها سوق دهیم به متولیان امر اشتغال در خرمشهر توصیه کرد که نگاه خود را به این موضوع بازتر کنند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر موضوع اشتغال تا به حال به سامان نرسیده یکی از دلایل آن نگاه غلط به این موضوع است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تاکید کرد: بیایید نگاهمان را به موضوع و سیستم کار تغییر دهیم و دیگر جزیره‌ای عمل نکنیم.

وی همچنین بر لزوم نگاه نو و خلاقانه تاکید کرد و گفت: باید نگاهمان را همگام با آخرین تکنولوژی و ذائقه نسل حاضر بروز کنیم، به‌عنوان فرض مثال اگر ۷۷ حوضچه پرورش ماهی داریم در کنارش ۱۰ مرکز بسته‌بندی ماهی نیز داشته باشیم.

وی در پایان از شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر که در جلسه خواست تا نسبت به احداث پارک و بازارچه خوداشتغالی بانوان هرچه سریع‌تر اقدام کنند.