دبیر فدراسیون نجات غریق: وظیفه ما با فوتبال و بسکتبال فرق می‌کند

خورنا: دبیر فدراسیون نجات غریق گفت: باید به سه موضوع اخلاق، جذب نیروهای متخصص و مسایل مالی توجه شود.

حبیب خمجانی در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق استان که امروز، ۲۰ اردیبهشت ماه در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از حافظی، رییس قبلی هیات که تقریبا ۲۷ سال سکاندار نجات غریق خوزستان بود و آن را اداره کرد و زحمت بسیاری کشید، تشکر کنم.

وی با بیان این‌که امیدوارم رییس جدید هیات بتواند هیات را به خوبی اداره کند، گفت: رییس جدید باید سه موضوع را حتما رعایت کند؛ اولین مورد اخلاق است چرا که اگر قهرمان دنیا و مربی باشی ولی اخلاق نداشته باشی در واقع هیچ چیز نداری. همچنین باید در جذب نیروهای متخصص هم دقت کنیم. باید قوه جذب‌مان از قوه دفع‌مان بالاتر باشد.

دبیر فدراسیون نجات غریق افزود: هیات نجات غریق شرح وظایفی دارد که نسبت به فدراسیون و هیات های دیگر متفاوت است. اهمیت کار ما بر منجی‌غریق و نظارت بر اماکن آبی است، پس وظایف ما با فوتبال و بسکتبال فرق می کند. کار ما امداد و نجات است و جان انسان ها مطرح می باشد.

وی خطاب به اعضای حاضر در مجمع گفت: نیروی متخصص را توسط فدراسیون تقویت کنید و نباید این نیروها بیرون بروند. انتقادها باید سازنده باشد اما نباید تخریب کننده باشند. درب هیات به روی همه باز است و ما روی موضوع اخلاق و جذب نیروی متخصص حساس هستیم.

خمجانی ادامه داد: به اندازه کافی نیروهای متخصص از جمله مدرس و داور در خوزستان داریم که برای آن ها زحمت کشیده شده و سرمایه‌گذاری شده است و قرار نیست که آن‌ها کنار گذاشته شوند و باید کار کنند تا برنامه ها پیش برود.

وی به سومین موضوع یعنی مسایل مالی اشاره و عنوان کرد: رییس جدید هیات باید مسایل مالی را شفاف و روال و دستورالعمل‌های فدراسیون را دقیقا اجرا کند. فدراسیون و هیات های ما دارای یک چارچوب قوانین هستند و به خاطر همین چارچوب، در حال به جلو پیش رفتن هستیم و توسعه داشتیم. به هر حال رییس جدید هیات استان باید به مسایل مالی توجه کند. زحمات زیادی کشیده شده است و باید این زحمات را ادامه دهیم. از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز می‌خواهم از این هیات حمایت کند تا هیات پویایی داشته باشیم.

دبیر فدراسیون نجات غریق در ادامه گفت: جوابگوی مردم باشید، چرا که ما کار امدادی نجاتی داریم. قشر جوان با شما در ارتباط هستند و باید پاسخگوی آن‌ها باشید و با اخلاق با آن‌ها رفتار کنید تا بتوانید هیات پرباری داشته باشید. در انتخاب اعضای هیات نیز بسیار مطالعه کنید. افرادی که در گذشته خوب کار می کردند، نباید بروند و اگر خواستند کار کنند.