اجرای طرح تحول نظام سلامت در اندیمشک با استقبال مردم روبرو شد

خورنا: اجرای طرح تحول نظام سلامت در تنها بیمارستان دولتی شهرستان اندیمشک با استقبال مردم روبرو شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان امام علی(ع) این شهر طبق طرح مذکور انجام می شود.

ˈاحمد مجیدیˈ افزود:زایمان طبیعی در این بیمارستان رایگان بوده و بیماران بابت سایر اعمال جراحی و درمان تنها ۱۰ درصد کل هزینه را پرداخت می کنند.

تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک ضمن ابراز رضایت از اجرای طرح تحول نظام سلامت به همت دولت تدبیر و امید خواستار نظارت بیشتر برای اجرای دقیق این طرح شدند.

ˈصدیقه – ح ˈ که در بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک زایمان داشته گفت:هیچ هزینه ای بابت زایمان پرداخت نکرده و این امر بارقه امیدی برای اقشار کم درآمد است.

ˈحامد بهزادی ˈ از همراهان یک بیمار نیز گفت:طرح مذکور هنوز به طور کامل اجرا نشده و برخی تجهیزات پزشکی و دارو باید توسط بیمار از خارج از بیمارستان تامین شود اما نهایت همکاری و همراهی توسط کارکنان بهداشت و درمان نسبت به بیماران انجام می شود.

ˈبی بی میردورقیˈ از بیماران بخش داخلی بیمارستان نیز با ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت:هزینه ناچیزی بابت درمان از سوی بیمارستان دریافت شده و با اینکه در روزهای آغازین اجرای طرح هستیم اما آینده خوبی برای رفاه مردم در بحث درمان قابل پیش بینی است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از پانزدهم اردیبهشت ماه در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت آغاز شده است.

بر اساس این طرح هزینه درمان بیماران در بیمارستان های دولتی کاهش می یابد و سهم بیماران از هزینه های بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی به ۱۰ درصد کاهش یافته و ۹۰ درصد مابقی هزینه را دولت تقبل می کند.

این میزان برای ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، روستائیان و عشایر پنج درصد می باشد.

هزینه زایمان طبیعی در همه بیمارستان ها و زایشگاه های دولتی نیز رایگان است.

همچنین هیچ بیمار بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نباید به خارج از بیمارستان هدایت شود.