رشد پنج برابری بازدید کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی خوزستان

خورنا: اداره‌کل استاندارد خوزستان اعلام کرد کارشناسان این اداره‌کل از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند که این حجم از بازرسی‌ها بیش از ۵ برابر دوره مشابه سال‌گذشته بوده است.

 

در این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۵۹ نمونه نیز به‌صورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف اخذ و جهت بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره‌کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره‌کل ارجاع شده‌اند.

در همین راستا به ۹۶۵ واحد صنفی به‌علت عرضه کالای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد تذکر و اخطار داده شد تا از عرضه، فروش و انبار نمودن محصولات غیراستاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری کنند که به مرجوع شدن کالاها منجر شد. همچنین در این مدت ۳۳۱ کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی ایران شناسایی و توقیف شده و ۱۶۵ واحد صنفی نیز به‌دلیل فروش اجناس غیراستاندارد به واحد حقوقی این اداره‌کل جهت سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

این اداره‌کل از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه نموده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام نمایند و در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا باکیفیت پایین‌تر از حد انتظار، مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

اداره‌کل استاندارد خوزستان به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی دارد. بر همین اساس ودر راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح استان کارشناسان این اداره‌کل در سال جاری اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد توسط مراکز عرضه نموده‌اند.