«گفت‌وگوی خانوادگی» عبدالرضا سواعدی در تئاتر سوره ماه

خورنا: نمایشنامه «گفت‌وگوی خانوادگی» نوشته عبدالرضا سواعدی برای حضور در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه پذیرفته شد.

 سواعدی، مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مرکز آبادان، در حالی برای اجرای این نمایش آماده می‌شود که سال گذشته با نمایش «عالیه» فصل موفقی را پشت سر گذاشت و علاوه بر جشنواره تئاتر سوره ماه در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز حضور یافت.

نمایشنامه «گفت‌وگوی خانوادگی» پنج شخصیت دارد. سواعدی در ابتدای متن و توضیح صحنه، نمایشنامه را این گونه آغاز می‌کند:« نور می‌آید. صحنه یک خانه است که ما فقط پذیرایی‌اش را می‌بینیم. طراحی صحنه بسته به پولی دارد که کارگردان این نمایش گیرش می‌آید. خب، همه پذیرایی‌ها که یک شکل ندارند… این خانه متعلق است به روزبه. این شخصیت ما یعنی آقا روزبه یک آدم معمولی است مثل اغلب آدم‌ها که معمولی‌اند با این تفاوت که یک خورده بیشتر معمولی است. با چیزهایی که از او خواهید خواند خواهید دید نمی‌تواند آدم پولداری باشد. پس کارگردان خیلی نگران هزینه طراحی و دکور نباشد. با این وضعی که بر تئاتر جریان دارد می‌شود کارهایی کرد. نور بر روزبه که در حال نخ کردن سوزن است متمرکز می‌شود. کار سختی است و روزبه کلافه شده است. »

گفتنی است بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر سوره ماه مهر ماه امسال به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تهران برگزار می‌شود.