گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهید ملک شامران در خوزستان

خورنا: کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری خرمشهر و بندر امام سالروز شهادت کامبیز (یوسف) ملک شامران را گرامی داشتند.

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بندر امام به همین مناسبت شخصیت این نویسنده در قالب اجرای فعالیت طرح دیواری به بچه‌ها معرفی شد.

مسئول کانون بندر امام در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کودکان و نوجوانان عضو این مرکز به احترام نام و یاد این شهید نویسنده در کانون یک دقیقه سکوت کرده و شمع‌هایی را روشن کردند.

لیلا سپهری افزود: در این روز کتاب‌های شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران به بچه‌ها معرفی شد و مربی هنری کانون کارگاه سفال را اجرا کرد.

وی بیان کرد: در ادامه‌ این مراسم بچه‌ها به شیوه‌ی بداهه یک داستان کلامی که با جمله «کبوتر آرام و قرار نداشت …» را خلق کردند.

کانون شماره یک خرمشهر نیز با برگزاری مراسمی مشابه سالروز شهادت این نویسنده را گرامی داشت.

در مرکز یک خرمشهر اعضا با شخصیت و تلاش‌های کامبیز (یوسف) ملک شامران و کتاب‌های او و چگونگی تاسیس کتابخانه کوچک محله توسط این شهید آشنا شدند.

در پایان کتاب می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم توسط بچه‌ها روخوانی و به بحث گذاشته شد.

گفتنی است یوسف ملک شامران در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. وی علاقه زیادی به ادبیات و نقاشی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت ولی همکاری‌اش را با کانون قطع نکرد. او در سال ۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید.

کتاب «می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم» و کتاب «همه با هم» از آثار این شهید در کانون است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب دیگری با عنوان «کام یوسف» شامل نوشته‌ها و خاطرات و شرحی از زندگی شهید را در خرداد ۱۳۹۲ هم زمان با برگزاری نخستین جشنواره ادبی کام یوسف منتشر کرد.