اختصاص ۳۷۰ میلیون یورو برای احداث پتروشیمی و پالایشگاه اندیمشک

خورنا: فرماندار اندیمشک گفت: برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی اندیمشک ۳۷۰ میلیون یورو اعتبار اختصاص یافته که روند احداث این پروژه‌ها را سرعت می‌بخشد.

حمیدرضا گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: با تامین اعتبار و آغاز به کار این پروژه‌ها علاوه بر برداشتن گام‌های بلند در جهت رفع معضل بیکاری در سطح شهرستان تحول چشمگیری در امر اشتغال منطقه و استان روی خواهد داد.

وی افزود: فاز نخست کارخانه سیمان اندیمشک با تولید ۳ هزار و ۴۰۰ تن سیمان پس از دو سال و نیم وقفه با تلاش جدی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اخیراً آغاز به کار کرده است و تلاش برای راه‌اندازی فازهای دیگر نیز ادامه دارد.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه یکی از طرح‌های بزرگ شهری احداث زیرگذر اندیمشک به دزفول است، تصریح کرد: با توجه به تعهدات صورت گرفته توسط پیمانکار طرح، بخش زیرگذر مجموعه میدان بسیج که در سه طبقه در حال احداث است تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که این امر تأثیر زیادی در روان‌سازی ترافیک این مسیر پرتردد خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طرح جامع اندیمشک ۲۰ سال پیش انجام شده و بیش از ۹ سال می‌شود که مورد بازنگری قرار نگرفته است.

گودرزی خاطرنشان کرد: این امر مشکلاتی را برای انجام کارهای عمران شهری که باید توسط شهرداری انجام شود ایجاد کرده و برای رفع این مشکل بررسی این طرح دوباره در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی اندیمشک، اعتبارات سال گذشته اندیمشک را ۶۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مقدار جذب این اعتبار در سال گذشته ۱۸ درصد بوده است که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم که تمام اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان جذب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پتروشیمی اندیمشک با تولید ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات پلی‌اتلین سبک در زمینی به مساحت ۱۵۸ هکتار احداث می‌شود.