فرماندار خرمشهر: ایجاد اشتغال در حفظ کانون خانواده موثر است

خورنا: فرماندار خرمشهر مهمترین عامل تزلزل خانواده ها را درآمد کم و بیکاری دانست و گفت: احیای شغل در حفظ کانون خانواده موثر است.

ˈ عبدالله حسینی ˈ در نشست اشتغال و توانمندسازی در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر آمار طلاق در شش ماه نخست سال ۹۲ در این شهرستان را ۲۹۷ مورد عنوان کرد و افزود: بخش عمده ای از این آمار مربوط به سطح معیشت و اقتصاد خانواده ها می باشد که منجر به طلاق شده است.

وی گفت: در سال گذشته به ۵۰۰ بانوی خرمشهری وام ۵۰ میلیون ریالی اشتغال خانگی و صنایع دستی به منظور امرار معاش و اشتغال بانوان پرداخت شد.

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: متاسفانه سوغات استان خوزستان به رغم وجود ظرفیت های فراوان در تولید انواع محصولات کشاورزی و صنایع دستی معرفی نشده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه هزاران نفر از اعضای کاروان های راهیان نور به شهرستان خرمشهر سفر می کنند، گفت: می توان از این ظرفیت برای معرفی سوغات خرمشهر از جمله صنایع حصیر بافی و انواع محصولات کشاورزی بویژه خرما استفاده کرد.

رییس اداره بهزیستی خرمشهر نیز به وجود سه هزار و ۶۰۰ خانوار زیر پوشش این اداره اشاره کرد و افزود: ۹۴ نفر از بانوان برای گرفتن تسهیلات خود اشتغالی ۵۰ میلیون ریالی به بانک معرفی شدند.

ˈ علی فرحانی ˈ گفت: مسایل فرهنگی خانواده ها و تعصبات خانوادگی از مشکلات اصلی اشتغال بانوان زیر پوشش بهزیستی می باشند.