امام جمعه دزفول: اعتکاف از مولفه های مهم سالم سازی فضای سیاسی کشور است

خورنا: امام جمعه دزفول از سنت حسنه اعتکاف به عنوان یکی از مولفه های مهم در سالم سازی فضای سیاسی کشور نام برد و گفت: اعتکاف باعث رشد شخصیت فردی و تعالی و پیشرفت اجتماعی می شود.

ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: سنت حسنه اعتکاف از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهاد سازی است.

وی نزدیکی دل و ذهن و سالم سازی فرد و جامعه را از دستاوردهای معنوی اعتکاف دانست و افزود:در شرایطی که دشمن برای دین زدایی در جامعه تلاش می کند ، اعتکاف یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با هجمه دشمن است.

امام جمعه دزفول اقبال جوانان از سنت حسنه اعتکاف را نمادی از توجه روز افزون جوانان میهن اسلامی به مسایل معنوی دانست و گفت:استقبال جوانان از برنامه های معنوی و مذهبی چون اعتکاف رو به گسترش است.

وی در ادامه با گرامیداشت سیزده رجب سالروز میلاد فرخنده حضرت علی (ع) اظهار کرد:درسی که مولود کعبه به بشریت داد رعایت تقوای الهی است که در نهج البلاغه نیز به آن تاکید شده است.

امام جمعه دزفول ضمن توصیه نمازگزاران به بهره مندی از فضایل ماه رجب گفت: ماه رجب ماه دعا ، عبادت و توسل ، اعتقاد و توبه است که باید از آن بیشترین بهره را برای خودسازی برد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت سالروز فتوای تاریخی آیت الله میرزاحسن شیرازی مبنی بر لغو امتیاز تنباکو در سال ۱۲۷۰ هجری شمسی افزود:این فتوای تاریخی دولت انگلیس را متوجه قدرت اسلام کرد.

خطیب جمعه دزفول در خاتمه با گرامیداشت روز هلال احمر از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به حادثه دیدگان قدردانی کرد.

در مصلای جمعه دزفول نمایشگاه عکسی با عنوان ˈحقیقت سوریهˈ شامل تصاویری از جنایات تکفیری ها و حامیان آنها در کشور سوریه بر پا شد که با استقبال نمازگزاران روبرو شد.

همچنین در نماز جمعه امروز دزفول کمک های نقدی مردم برای کمک به آوارگان سوری و نیز تهیه دارو برای مردم سوریه جمع آوری شد.