خطیب جمعه شوش: ترویج فرهنگ زکات گامی مهم در محرومیت زدایی از جامعه است

خورنا: امام جمعه موقت شوش گفت: زکات به عنوان یکی از فرایض مهم دین اسلام نقش موثری در رشد اقتصادی داشته که ترویج آن گامی مهم در محرومیت زدایی از جامعه است.

 حجت الاسلام ˈعبدالرزاق عفریˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از جمله مواردی است که باید به آن توجه جدی کرد.

وی افزود:مسئله زکات یک واجب دینی است و آثار و برکات متعددی در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات موجب توسعه، رفاه و رفع چالش های اقتصادی در جامعه می شود تصریح کرد: زکات سبب توسعه و پیشرفت ، رفاه و آسایش شده و رفع چالش های اقتصادی و فرهنگی در جامعه را در پی دارد.

امام جمعه موقت شوش یکی از برکات انقلاب اسلامی را احیای امر زکات در جامعه دانست و گفت:مردم شوش در پرداخت زکات پیشتاز هستند.

وی با اشاره به برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ماه رجب، گفت: آیین اعتکاف یک عبادت جمعی با حضور هزاران انسان با ایمان و با فضیلت در بهترین مکان است که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

امام جمعه موقت شوش با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی (ع) ، به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آن امام همام پرداخت و اظهار داشت : آن حضرت تنها فردی است که در کعبه به دنیا آمد و بعد و قبل از او هیچکس این ویژگی را نداشته و نخواهد داشت.

وی همچنین سالروز فتوای تاریخی آیت الله میرزای شیرازی و نهضت تحریم تنباکو را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این حرکت آثار و برکات سیاسی ، اجتماعی و حتی فرهنگی بسیاری در جامعه به دنبال داشت و به شکل گیری نهضت و جنبش مردمی تحت رهبری روحانیت علیه استکبار زمانه منجر شد.