خطیب جمعه خرمشهر بر لزوم ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد

خورنا: امام جمعه خرمشهر با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: ترویج فرهنگ زکات در جامعه لازم است.

حجت الاسلام ˈ سید نبی موسوی ˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع این شهر افزود: نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه می تواند بخش عظیمی از فقر و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را کاهش دهد.

وی به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم و جو اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات، برکت محصولات کشاورزی را زیاد می کند.

خطیب جمعه خرمشهر در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه ترویج فرهنگ اعتکاف را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: گسترش و ترویج این فرهنگ از بهترین اعمال است.

وی اظهار کرد: اعتکاف، فرصتی بسیار مناسب برای انسان است تا اندکی با خود خلوت کند و برای گناهانش طلب مغفرت و بخشش نماید.

حجت الاسلام موسوی خواستار مشارکت خیران در برگزاری آیین اعتکاف شد و افزود: مشارکت خیرین در تامین نیازهای معتکفین و استفاده از مبلغین فرصت مناسبی برای تبیین مسایل فکری و تبلیغ امور مذهبی است.

وی برگزاری آیین اعتکاف پیش از انقلاب در قم توسط تعدادی از طلاب را یادآور شد و گفت: این آیین معنوی اکنون در بیشتر شهرها و روستاهای کشور برگزار و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفته است.

امام جمعه خرمشهر احیای بخش کشاورزی را مهم خواند و افزود: وجود آب و زمین فراوان در خوزستان می تواند زمینه اشتغال افراد زیادی را در بخش کشاورزی فراهم کند.

وی در پایان هفته هلال احمر را تبریک گفت و از تلاش نیروهای هلال احمر به کاروان های راهیان نور و اربعین حسینی تقدیر کرد.