امام جمعه آبادان: افزایش جمعیت برای جلوگیری ازسالمندی عمومی لازم است

خورنا: امام جمعه آبادان با اشاره به دیدار مسوولان جمعیت مامایی ایران با مقام معظم رهبری گفت: افزایش جمعیت برای جلوگیری از سالمندی عمومی لازم است.

حجت الاسلام ˈ علی ابراهیمی پور ˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبادان در مصلی ثامن الائمه این شهر افزود: مقام معظم رهبری افزایش جمعیت جوان را یکی از امتیازات کشور می دانند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش جمعیت گفت: زایمان طبیعی و خدمات مامایی در فرآیند افزایش جمعیت موثر هستند.

امام جمعه آبادان افزود: کشور در صورت تداوم برخی سیاست ها و اقدامات نادرست گذشته منجر به تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان می شود.

وی اظهار کرد: سبک زندگی تک فرزندی، دو فرزندی و یا ناتوانی در تربیت فرزندان برای جامعه بسیار خطرناک است و در نهایت موجب کاهش جمعیت کشور بویژه شیعیان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور از مسوولان و مردم خواست افزایش جمعیت را بطور جدی دنبال کنند.

امام جمعه آبادان سالروز فتوای تاریخی حضرت آیت الله میرزا محمد حسن شیرازی در لغو امتیاز تنباکو را یادآور شد و افزود: فتوای این عالم موجب پیوند مردم و مراجع عظام شد و توانست استکبار را به زانو درآورد.

وی به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) و امام محمد تقی(ع) اشاره کرد و گفت: آیین معنوی اعتکاف از سنت های پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: یکی از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایجاد فضاهای عبادت همچون آیین اعتکاف می باشد.

وی با اشاره به ۱۵ رجب سالروز وفات حضرت زینب (س) این روز را به تمام شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) موجب پیشرفت و توسعه اسلام در جهان شد.

وی به کمبود پزشک متخصص در آبادان اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمک دولت باید در راستای جبران کمبود پزشک متخصص در این شهرستان تلاش کند.