معاون استاندار نرخ بیکاری در استان خوزستان را اعلام کرد

خورنا: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با تاکید بر بکارگیری ظرفیت های خالی شرکت ها و کارخانجات این استان گفت: تولید کنندگان در استان خوزستان حمایت می شوند.

 ˈ امید حاجتی ˈ با اشاره به فعال بودن ۵۰ درصد شرکت های تولیدی و خدماتی بزرگ و کارخانجات خوزستان افزود: بکارگیری این ظرفیت ها به منظور کاهش نرخ بیکاری در کوتاه مدت موثر است.

وی اظهار کرد: کمیته ای در راستای بررسی و رفع مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و سایر موارد در حوزه کارگری تشکیل شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان افزود: دستگاه های اجرایی خوزستان در راستای بهبود وضعیت اشتغال استان بویژه شهرستان خرمشهر طبق بخشنامه استاندار خوزستان ملزم به استفاده از کالاها و خدمات این استان می باشند.

وی نرخ بیکاری استان خوزستان را ۷/۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در برخی از شهرستان های خوزستان مانند مسجد سلیمان به ۵/۴۳ درصد رسیده است.

حاجتی افزود: به رغم سرمایه گذاری های بزرگ دولت در استان خوزستان بویژه در حوزه زیربنایی متاسفانه این استان جزو استان های با نرخ بالای بیکاری می باشد.

وی گفت: جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۵ درصد نرخ بیکاری را در استان خوزستان به خود اختصاص داده اند که این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان افزود: برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و ارتقای شاخص های اقتصادی از جمله درآمد سرانه اقتصادی با رویکرد استراتژیک به تفکیک شهرستان، نقاط شهری و روستایی با توجه به مزیت نسبی استان در دست تهیه است.

وی بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه مشکلات زیادی از نظر شرایط ظاهری و فیزیکی در این پایانه وجود دارد.

حاجتی چندگانگی مدیریت و نبود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی درون استان و مشکلات تجار با طرف عراقی را از عمده مشکلات این نقطه مرزی برشمرد و افزود: قرار بر این است که مشکلات طرف عراقی از طرف نماینده ویژه رییس جمهوری پی گیری شود.

وی با اشاره به تعیین کمیته کارشناسی برای رفع مشکلات این پایانه گفت: با توجه به ازدحام کامیون های حمل کالا، شیفت کاری گمرک خرمشهر از یک شیفت به دو شیفت افزایش می یابد تا کار سریعتر انجام شود.

وی اضافه کرد: احداث سالن مسافری در مرز شلمچه به منظور تسهیل ورود و خروج مسافران در دستور کار قرار دارد.

حاجتی در خصوص احداث خط ریلی شلمچه – بصره اظهار کرد: این موضوع از طریق راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود و رایزنی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: احداث این خط ریلی در توسعه صادرات به کشور عراق موثر است.