آیت الله جزایری: وعظ و خطابه نیازمند تعلیم و تعلم است

خورنا: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بر لزوم تعلیم و تعلم در حوزه وعظ و خطابه تاکید کرد.

آیت الله سید محمد علی جزایری پیش از ظهر امروز پنچشنبه در اولین نشست جامعه وعاظ اهواز گفت: مشتاقیم که این همایش ها و سمینارها همچنان امتداد داشته باشد و از خلال این مناسبت ها برنامه های پرمغزی تنظیم شود.

وی با مهم شمردن اجرای چنین همایش هایی برای ارتقا حوزه وعظ و خطابه اظهار کرد: برای تکمیل این برنامه ها باید به کسب تجربه و بالا بردن کیفیت منبر وعظ و خطابه اهتمام ورزیم که در این راه افراد جوان تر باید از پیشکسوت های این حوزه بهره برده و به کسب تجربه بپردازند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه وعظ و خطابه فنی است که احتیاج به تعلیم دارد، افزود: حضور در پای منبر فن بسیار پیچیده و سخت است که نیازمند استمرار در امر تمرین است.

آیت الله جزایری با مهم شمردن تعلیم و تعلم در حوزه وعظ و خطابه گفت: همانگونه که فرا گرفتن فقه، اصول و درس خارج اهمیت دارد تعلیم و تعلم در این حوزه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست همچنین آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، محمد حسین بلک مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و سید ابوالحسن حسن زاده دبیر جامعه وعاظ اهواز و امام جمعه موقت این شهر حضور داشتند.