شهردار: هیچ شهری به مدنیت نمی رسد مگر اینکه مردم آن شهر بخواهند

خورنا: شهردار اهواز در آیین کلنگ زنی ۸ پرژه عمرانی در مناطق محروم این شهر، گفت: همت اعضای شورای شهر و عوامل شهرداری اهواز، حل مشکلات مردم است.

سیدخلف موسوی در این مراسم که امروز، پنج شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه، در کوی عین ۲ از منطقه ۶ شهرداری اهواز، با حضور آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز، معاون توسعه منابع انسانی استانداری، فرماندار اهواز، جمعی از اعضای شورای شهر و مردم منطقه برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهواز تحمل شنیدن دغدغه ها و مشکلات مردم را ندارند و با عمل نشان می دهند که نیازهای اولیه این مردم را که حق قانونی و طبیعی آن هاست، برآورده می کنند.

وی ادامه داد: دیدگاه شورای شهر این است که تفاوتی بین مناطق قایل نمی شوند و برای همه مناطق محروم شهر کار انجام می دهند. نتیجه همه پیگیری ها و همت و عزم شورای شهر و شهرداری، تصویب بودجه یک هزار و ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز بود که امید است با همتی که در شورا و کارکنان شهرداری سراغ دارم، این بودجه اجرایی شود ولی بی شک اجرایی شدن برنامه های شهرداری مستلزم همکاری شهروندان است.

شهردار اهواز عنوان کرد: هیچ شهری به شهریت و مدنیت نمی رسد مگر اینکه مردم آن شهر تصمیم بگیرند؛ تمام طبقات اجتماعی این شهر در ساخت شهر کمک کنند. از افرادی که درآمدهای خود را در این شهر و استان کسب می کنند که تعدادشان هم کم نیست و در شهرهای دیگر سرمایه گذاری می کنند، گله مندم. همچنین از طبقه دانشگاهی و فرهنگی نیز انتظار داریم از دانش و اطلاعات ارزشمندی که دارند، در جهت کمک به آبادانی شهر اهواز استفاده کنند. طبقه علما و روحانیت نیز باید در ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی این شهر کمک کنند. مردم شهر نیز در داشتن شهری خوب و دارای جایگاهی مناسب در بین کلانشهرهای دیگر کشور می توانند نقش مهمی داشته باشند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه برای آبادانی و رسیدگی به مشکلات مردم به خصوص مناطق محروم نگاه ویژه ای داریم، افزود: آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، دغدغه بسیاری در رابطه با مشکلات مردم مناطق محروم دارد لذا برنامه ریزی های مناسبی برای رسیدگی به مشکلات مردم انجام شده است و کارهای خوبی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: کلنگ زنی این ۸ پروژه عمرانی در مناطقی چون عین ۲، کوی سیاحی، گلدشت، کوی سادات و کوی گلبهار از جمله این اقدامات است که در مجموع برای ساخت این پروژه ها اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی عین ۲، زیرسازی و آسفالت باند کندرو جنوبی جاده اهواز – حمیدیه مسیر برگشت از عین ۲ به کوی سیاحی، بهسازی و آسفالت معابر خاکی کوی سادات، بهسازی و آسفالت معابر خاکی کوی گلدشت، بهسازی و آسفالت معابر خاکی کوی گلبهار، احداث ۳ دوربرگردان مسیر جاده اهواز – خرمشهر، زیرسازی و آسفالت معابر کوی سیاحی و احدات میدان اصلی عین ۲ که به نام سردار شهید علی هاشمی نام گذاری شد، از جمله پروژه هایی است که امروز کلنگ زنی شد.