آیت‌الله کعبی تاکید کرد لزوم خانه‌تکانی در بدنه مدیریت‌های فرهنگی کشور

خورنا: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در بدنه مدیریت‌های فرهنگی کشور مانند وزارت ارشاد، آموزش عالی و آموزش و پرورش خانه‌ تکانی کرد و از نیروهای مومن و انقلابی بیش از پیش استفاده شود.

آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در کارگاه آموزشی جنگ نرم در دانشگاه پیام نور شوش برگزار شد، اظهار کرد: باید در این مجموعه‌ها از نیروهای انقلابی و مومن استفاده کرد زیرا نمی‌شود با نیروهای فرسوده و بی‌انگیزه با جنگ نرم دشمنان نظام مبارزه کرد.

وی افزود: ساحت اصلی جنگ نرم ساحت فرهنگ است و این جنگ فرهنگ ملت‌ها را نشانه گرفته و انسان موجودی است که بر اساس فرهنگ و بر پایه اندیشه و افکار خود حرکت می‌کند لذا دشمنان نیز فکر و فرهنگ ملت را مورد هدف قرار داده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمن از براندازی نظام مایوس شده زیرا نظام ما مبتنی بر مردم سالاری دینی و توزیع قدرت بر اساس اراده ملت شکل گرفته و به پیش می‌رود و این امر باعث تدوام نظام است و به همین دلیل به دنبال ایجاد رخنه فرهنگی در جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید در مقوله فرهنگ مصوبات شورای انقلاب فرهنگی مانند طرح حجاب و عفاف اجرایی بشوند و ۲۷ نهاد دولتی که در این امر مسئولیت دارند وارد کار شوند اما الان شاهد هستیم که فقط نیروی انتظامی پای کار است.

وی تصریح کرد: راه برخورد با این امور تنها برخورد صرف نیروی انتظامی نیست بلکه باید با راه حل‌های فرهنگی، تحکیم بنیاد خانواده و احیای شورای تحول اجتماعی با این امر مبارزه کرد.

آیت‌الله کعبی افزود: راه مقابله با جنگ نرم عزم ملی و مدیریت جهادی می‌باشد و برگزاری این قبیل همایش‌ها و همچنین برگزاری دوره‌های عقیدتی برای دانشجویان و اساتید برای تببین اندیشه‌های اسلامی نیز از دیگر راه‌های مقابله با جنگ نرم می‌باشد.

بر این اساس در این کارگاه یکروزه که با همت بسیج اساتید استان خوزستان و بسیج اساتید دانشگاه‌های پیام نور شوش و شهر الوان برگزار شد اساتید دانشگاه با حضور در کلاس‌ها یا مفاهیم و شکل‌های مختلف جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن آشنا شدند.