رویای هفت ساله ی پتروشیمی اندیمشک به واقعیت می پیوندد ؟

اعتبار ۳۷۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی اندیمشک

در این نشست دو ساعته حمید رضا گودرزی با تشریح عملکرد دو ماه گذشته در اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک با وسعت افزون بر سه هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش الوار گرمسیری و مرکزی و مشتمل بر پنج شهر می باشد.این شهرستان به عنوان ورودی خوزستان دارای موقعیت خاصی است،مهاجرپذیری این شهرستان به نوعی به مضاعف شدن خدمات و زحمات مسوولان منجر می گردد که در این راستا تلاش همه مسوولان اندیمشک قابل تقدیر است.

وی افزود: اندیمشک دارای پتانسیل های بالایی در ابعاد مختلف می باشد،وجود دو سد عظیم کرخه و دز و جاذبه های بخش الوار گرمسیری،وجود خاک حاصلخیز کشاورزی و دیگر ظرفیت های بالای منطقه می تواند در بحث تقویت بعد اقتصادی شهرستان تاثیر گذار باشد

گودرزی گفت:پروژه های مهم در دست انجام شهرستان شامل میدان بسیج ، تعریض مسیر جاده سد دز به منظور روان سازی ترافیک مسیر، کمربندی غرب ، بهسازی راههای روستایی در بخش الوار گرمسیری و غیره می باشد.

فرماندار اندیمشک افزود: آغاز به کار مجدد کارخانه سیمان که با تلاش جدی نماینده محترم و مسوولان صورت گرفت از مهمترین برنامه های اشتغالزا بود که اخیرا انجام گرفت. فاز نخست این کارخانه پس از دو سال و نیم وقفه ، اخیرا مجددا آغاز به کار کرده است.

وی گفت: این کارخانه به طور مستقیم موجب ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی برای منطقه خواهد شد.

گودرزی افزود:بهسازی جاده دورق به گرداب که به طول حدود ۵ کیلومتر با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.بهسازی جاده های روستایی خصوصا در بخش الوار گرمسیری که پراکندگی ۱۸۷ روستای آن موجب ایجاد مشکلاتی برای روستاییان شده در دستور کار است.

وی گفت:بازدیدهای متعددی نیز به منظور برنامه ریزی بهتر برای اجرای طرح های بهسازی و اسفالت جاده های روستایی بخش الوار از روستاهای دورافتاده منطقه و این محورهای روستایی داشته ایم .

فرماندار اندیمشک افزود: با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک قطب کشاورزی منطقه به شمار می رود و بخش اعظمی از تولیدات گندم، جو و کلزا توسط تولیدکنندگان کشاورزی شهرستان انجام می شود لذا توجه و تقویت این بخش می تواند منجر به تحقق بخشی از فرموده های رهبری معظم انقلاب در مباحث اقتصادی باشد.

فرماندار گفت:امسال پیش بینی می شود بیش از ۸۷ هزار تن گندم در شهرستان تولید می گردد و سایر بخش های کشاورزی شهرستان نیز با استفاده از روش ها و آموزش های مناسب کارشناسان تولیدات مناسبی خواهند داشت.

وی شهرداری را پیشانی شهر برای توسعه بیشتر دانست و افزود:اگر بتوانیم برای شهرداری برنامه های سازنده و درآمد زا اجرا کنیم می توانیم به آینده آن و رفع مشکلاتش امیدوار باشیم.

گودرزی افزود:بحث حل مشکل اسناد مربوط به اماکن کوی قائم توسط نمایندگان وزارت دفاع و با پیگیری های جدی نماینده محترم در حال پیگیری است و جلساتی نیز در فرمانداری با حضور مسوولان محترم کشوری انجام گرفت.

وی اجرای فاضلاب شهری اندیمشک را از دیگر پروژه های مهم عنوان کرد و گفت: طرح فاضلاب اندیمشک نیز در حال اجرا می باشد.تاکنون یکصد کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان اندیمشک اجرا شده است.یکصد کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب نیز در دست اقدم است.

وی طرح های پتروشیمی و پالایشگاه اندیمشک را از دیگر طرح های مهم و در دست پیگیری ذکر کرد و افزود:اجرای این طرح ها در آینده می تواند تحول چشمگیری در اشتغال ایجاد کند.

گودرزی در پایان به سئوالات خبرنگاران اندیمشک پاسخ گفت.