اعتکاف یکی از مؤثرترین راه های تعالی روح و مبارزه با هوای نفس است

خورنا : به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام سعید علیپور در جمع خادمان معتکفین گفت: اعتکاف یکی از مؤثرترین راه های تعالی روح و مبارزه با هوای نفس است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک بیان داشت: اعتکاف مورد توجه وجود مقدس معصومین(ع) بوده است بطوریکه بیش از صدها روایت راجع به اعتکاف رسول الله، انبیای الهی، احکام و شرایط اعتکاف وارد شده است.
وی افزود: در برخی روایات، ملاک سنجش و ارزش گذاری اعمال را گاهی جهاد، حج، عمره و گاهی هم اعتکاف قرار داده اند که این نیز بیانگر اهمیت اعتکاف است. و پیامبر اکرم(ص) فرمود: «اِعْتِکافُ عَشْرٍ فی شَهْرِ رَمَضانَ تَعْدِلُ حَجَّتَیْنِ وَ عُمْرَتَیْنِ» ده روز اعتکاف در ماه رمضان معادل دو حج و دو عمره است.وی ادامه داد: امام صادق علیه‌السلام: «إذا کانَ یَوْمَ الْقِیامَهِ نادی مُنادٍ مِنْ بَطْنانِ الْعَرْشِ أیْنَ الرَّجَبِیُّونَ؟ یَقُومُ اُناسٌ یَضییءُ وُجُوهُهُمْ لِاَهْلِ الْجَمْعِ عَلی رُؤُوسِهِمْ تیجانُ الْمُلْکِ وَ ذَکَرَ ثَواباً جَزیلاً اِلی أنْ قالَ: هذا لِمَنْ صامَ مِنْ رَجَبٍ شَیْئاً وَلَوْ یَوْماً مِنْ أوَّلِهِ اَوْ وَسَطِهِ اَوْ آخِرِهِ»، وقتی روز قیامت شد، ندا کننده ای از درون عرش صدا می زند کجایند«رجبیون»؟ پس گروهی که چهره آنان بر جمعیت درخشان است و تاج شاهی بر سر دارند بلند می‌شوند. آن گاه امام صادق علیه‌السلام، ثواب‌های زیادی نام برد. و بعد فرمود: همه این‌ها برای کسی است که قسمتی از ماه رجب را روزه بگیرد، حتی اگر چه یک روز در اول یا وسط و یا آخر آن باشد.
حجت‌الاسلام سعید علیپور خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و اعزام مبلغ و اهدای بسته های فرهنگی، باید تلاش کنیم تا به دور از هیاهوی دنیا، محیطی آرام و سرشار از معنویت را برای معتکفین فراهم کنیم.
گفتی است تا کنون تعداد ۲۲ مسجد جهت پذیرایی از معتکفین اعلام آمادگی کرده اند و در پایان این نشست نیز از خادمین معتکفین تجلیل بعمل آمده و هدایایی به آنان تقدیم شد.