انجام عملیات ساخت جزیره شادمانی در آبادان

خورنا: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: موضوع اجرا و انجام عملیات ساخت جزیره شادمانی آبادان در دستورکار قرار گرفت.

عزیزاله شهبازی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح تفضیلی در جزیره شادمانی در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود: کار ساخت جزیره شادمانی در راستای جذب و جلب گردشگران باید هر چه سریعتر آغاز شد.

وی ساخت جزیره شادمانی آبادان را یکی از چهار پروژه بزرگ گردشگری در استان عنوان کرد که استاندار خوزستان در فصل گردشگری ارائه کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از تاریخ و سابقه طولانی آبادان در بحث گردشگری به عنوان دلیل انتخاب این شهر در اجرای یکی از چهار پروژه گردشگری استان خوزستان نام برد.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به در اختیار داشتن طرح تفضیلی، این طرح باید بدون معطلی به مرحله اجرا درآید که انجام این کار نیاز به یک همت جمعی و عزم شجاعانه مسئولان مربوطه دارد.

وی یادآور شد: ساخت این جزیره شادمانی در جهت گسترش صنعت گردشگری در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود، آبادان ظرفیتهای گردشگری فراوانی دارد که همچنان مغفول و بلا استفاده مانده اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان شناسایی ظرفیتها، برنامه ریزی و اجرای طرحها را در راستای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار را از مسئولان شهری خواستار شد.

شهردار آبادان نیز در ادامه جلسه گفت: کار نخاله برداری و پاکسازی جزیره شادمانی انجام شده است.

محمود رضا شیرازی افزود: در بحث سکونتگاهها در این منطقه نیز تشکیل پرونده شده است و سکونتگاه های دارای سند و یا فاقد سند از یکدیگر تفکیک داده شده اند.

وی اظهار کرد: آن دسته از سکونتگاههایی که فاقد سند هستند پس از تشکیل و تکمیل پرونده و طی مراحل قانونی و قیمت گذاری توسط سه کارشناس مربوطه نسبت به تملک آنها اقدام می شود.

جزیره شادمانی آبادان با وسعت ۴۷ هکتار در سواحل رودخانه بهمنشیر احداث می شود.