مسابقات شطرنج دانش آموزی در خوزستان برگزار شد

خورنا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری مسابقات شطرنج دانش آموزی این استان پس از سه سال وقفه خبر داد.

محمود معزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات مقدماتی شطرنج دانش آموزی با حضور دانش آموز برتر پسر و دختر استان به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز برگزار شد و در پایان ۱۶ منطقه برتر برای شرکت در مسابقات استانی انتخاب شدند.

وی افزود: این دوره از مسابقات به منظور انتخاب تیم های شطرنج دختران و پسران استان برگزار شده که شامگاه دیروز مسابقات دانش آموزان ابتدایی به کار خود پایان داد و به نفرات برتر اول هر میز شطرنج جوایزی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه مدال و تقدیرنامه اهدا شد و از هر رده ده نفر برای حضور در تیم دانش آموزی استانی این رشته انتخاب شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۱۱۰ نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم مقطع ابتدایی پسر و دختر و از شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، مسجد سلیمان و امیدیه و نواحی چهارگانه اهواز حضور داشتند.

معزی خاطر نشان کرد: نفرات انتخابی پس از این باید در اردوهای مقدماتی که از سوی اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود زیر نظر مربیان درجه یک شطرنج که از سوی هئیت شطرنج استان انتخاب شده اند دوره های آمادگی خود را تکمیل کنند تا با اقتدار در مسابقات کشوری حضور یابند.

وی در پایان گفت: مسابقات انتخابی تیم دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه استان نیز پس از پایان امتحانات نهایی این مقطع به میزبانی شهرهای مسجدسلیمان و ماهشهر برگزار می شود همچنین مسابقات کشوری این رشته شهریور ماه در رامسر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دلجو مسئول انجمن شطرنج دانش آموزی پسران و ژاله نوذر پور مسئول انجمن شطرنج دانش آموزی دختران به همراه چهار داور دیگر این مسابقات را داوری کردند.