کشمکش های مرزی بین دزفول و اندیمشک؛

اختلافات مرزی بین دو شهرستان اندیمشک و دزفول بررسی میشود

خورنا : اختلافان مرزی بین دو شهر اندیمشک و دزفول سالهاست که محل بحث و اختلافات بسیاری در فضای دو شهر بوده به نحوی که این دو شهر نزدیک به سی سال است طرح تفصیلی خود را به دلیل عدم تعیین مرزهای شهری به روز نکرده اند.

حال شرکت ایران آمایش مشاور طرح که از سال ۱۳۶۵ عهده دار این مئولیت بوده و هست در نظر دارد با پیگری های خود و تعامل با مسئولین دو شهر مقاوم و دوست داشتنی اندیمشک و دزفول این مشکل را حل و فصل نماید که متاسفانه پیشنهاد اولیه اش شهر اندیمشک را در موضع انفعال قرار داده است.

در این راستا کرامت میری از اعضای شورای شهر اندیمشک در این زمینه افزود : ما نسبت به وضع موجود نه پیشروی کرده ایم و نه عقب نشینی پس هر گونه شایعه در باره ی عدم رعایت حقوق به حق مردم شهرستان اندیمشک کذب محض است اما مطابق با دیدگاه گذشتگان و مستندات زارعان اندیمشکی دارای نسق ، تا مناطق مسکونی و ادرای سوم شعبان در حوزه ی اندیمشک بوده و زمانی توسط کشاورزان اندیمشکی کاشته شده است مرزی که تا چندی پیش هم به صورت رسمی وجود داشته است و اصولا توافق بین دو شرکت مجری طرح جامع و تفصیلی شهر اندیمشک و دزفول بوده است و البته فعلا پیشنهادی است و هنوز جنبه ی ادرای و رسمی بهخود نگرفته است .

وی ادامه داد: اینجانب قول را به مردم شریف اندیمشک می دهیم که شاء الله ما در شورا بعنوان نمایندگان مردم تمام سعی و تلاشمان براین است که اجحافی درباب حقانیت مردم اندیمشک صورت نگیرد.البته ما در کمیسیون مذکور عضو نیستیم ولی تا جایی که امکان دارد پیگیری می کنیم تا جفایی به مردم عزیز دو شهر صورت نگیرد.

وی گفت: البته شایسته است به این نکته اشاره کنم که متاسفانه پیشنهاد مشاور طرح همان مرز فعلی و اختلافی بین اندیمشک و دزفول است که به شدت مورد اعتراض ماست و در جلسه ی توجیهی ما بشدت با ان مخالفت کرده ایم. البته این مشکل در صورتی حل میشود که مسئولین محترم دزفول مقاوم هم اراده ای به حل مشکل را به جد داشته باشند .

ضمنا مسئولین اندیمشک هم با تمام وجود و مستدل از حق اندیمشک دفاع کنندتا حقی از حقوق مردم محترم دو شهر اندیمشک و دزفول تضییع نشود و مثل همیشه اتحاد و برادری در فضای این دو شهر موج زند و با حل این مشکل دیرینه موجب رشد و توسعه ی دو چندان منطقه ی شمال خوزستان را بیش از گذشته شاهد باشیم و امیدوارم با درایت دو چندان مسئلین عزیز دو شهر و حرکت بر مسیر قانون و بهره از مستندات تاریخی این اختلاف مرزی مطابق حقوق قانونی دو شهر حل و فصل گردد.