نشست هم اندیشی ˈ دزفول در مسیر توسعه ˈ برگزار شد

خورنا: نشست هم اندیشی ˈدزفول در مسیر توسعهˈ روز شنبه با استقبال دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

 معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این نشست در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری گفت:بررسی موضوع توسعه شهرستان دزفول نیاز به برگزاری همایشی مفصل تر و با حضور افراد مجرب و اساتید دانشگاهی و صاحب نظر دارد.

ˈسیداحمد آواییˈ توسعه را یکی از محورهای اصلی جوامع امروزی دانست و اظهار داشت:توسعه ، تبدیل یک تمدن به تمدن دیگر است و مهمترین تفاوت آن با رشد متناسب بودن و متوازن بودن آن با مفاهیم اجتماعی است.

معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه سطح آگاهی جامعه نسبت به آموزش های عمومی و زیست محیطی ناچیز است گفت: هنوز هم مردم نسبت به آلودگی زیست محیطی حساسیت نشان نمی دهند.

وی اظهار داشت:برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال باید مقررات دست و پا گیر را از سد راه سرمایه گذاران برداشت و حمایت از بخش خصوصی را در دستور کار قرار داد.

آوایی با اشاره به رابطه صنعت و دانشگاه افزود:دانشگاه مدرک بدون مهارت و صنعت مهارت بدون دانش تخصصی است که اینها به تنهایی کارایی نداشته و باید برای ایجاد اشتغال ، دانشگاه و صنعت با هم وارد عرصه شوند.

معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت با اشاره به برنامه های اقتصادی کشور افزود:در برخی شهرهای کشور صنایعی بکار گرفته شده که تناسبی با امکانات آن منطقه نداشته و این امر موجب افزایش هزینه تولید و بروز مشکل برای آن صنعت شده است.

وی با اشاره به موانع توسعه گفت:نگرش مدیران در بسیاری موارد مانع توسعه است و مدیران باید با فکری باز وآشنایی با دانش روز در تصمیم گیری جسارت داشته باشند.

آوایی دربخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر عدم توسعه یافتگی شهرستان دزفول به دلیل اختلاف بین مسوولان گفت:اختلاف نظر بین افراد امری طبیعی است ولی هیچ کدام از مسوولان دزفول در خصوص توسعه شهرستان اختلافی ندارند و نباید برای دستیابی به توسعه پایدار به این اختلافات دامن زد.

وی افزود:دزفول سرمایه داران بسیاری دارد که اکثر آنها برای سرمایه گذاری محتاط اند لذا باید با ایجاد امنیت و تشویق آنها شرایط را برای سرمایه گذاری آنها فراهم کرد.

معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن وتجارت برخی تنگ نظری ها به دلیل عدم توسعه یافتگی فرهنگی را از دیگر موانع توسعه در شهرستان دزفول عنوان کرد.

آوایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتبارات کم خوزستان نسبت به استان های دیگر گفت:مشکل اصلی استان خوزستان سوء مدیریت است چرا که با وجود اعتبارات و سرمایه فراوان در این استان شاهد رشد و توسعه متوازن نیستیم.

معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت:دخالت های زیاد در کار مدیران موجب شده فرد مسوول آزادی عمل نداشته و نتواند کاری از پیش برد ضمن اینکه قوم گرایی در خوزستان سهم بزرگی در عدم توسعه یافتگی آن دارد و مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تدبیر دولت جدید در خصوص پایین آوردن قیمت خودرو گفت:مردم بالاترین قیمت را برای پایین ترین کیفیت خودرو پرداخت می کنند و به نوعی تاوان سوء مدیریت مسوولان را می دهند.

آوایی با انتقاد از این وضعیت تاثیر تحریم و تورم را عامل افزایش قیمت خودرو دانست.

در پایان این نشست که توسط تشکل اسلامی سیاسی انصار الزهرا(س) دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدیه از معاون پارلمانی وزارت صنعت ،معدن وتجارت تجلیل شد.